Gå til innhold

Trådlaust headset til 1000kr +/-


Scarn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du har litt peiling kan du alltids lage en splitteløsning med enten en 3,5mm hunn til hunn ledning og koble til en 3,5 mm hann til 2x 3,5mm hunn med to 3,5mm jack-jack-ledninger. Det var kanskje litt vanskelig å forstå, så det enkleste er om du tar utgangspunkt i en 3,5mm skjøteledning og fester en ekstra 3,5mm hann.

 

Det er litt vanskeltig å forklare, så jeg kan lage et bilde, bare vent litt.

 

Sennheiser RS 140 er nok et godt valg.

 

EDIT:

Den enkleste/billigste løsningen:

post-169569-1250886062_thumb.jpg

 

Den dyre løsningen:

post-169569-1250887527_thumb.jpg

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Vil lyden bli svekka med så mykje skøyting?

 

Edit: Vil det vere betre å bruke ein slik optisk kabel frå "annlegget" til tven istadenfor å bruke ein vanlig audio jack via headset inngangen?

 

Om du finner en god måte å koble det sammen på kan det jo være det funker, men jeg vet ikke hvordan man kan kombinere optiske og analoge signaler.

 

Jo lenger ledninger du har, jo dårligere vil signalet i enden bli, men har du pc'n og tv'n langt fra hverandre?

 

Om du velger den enkle/billige løsningen tror jeg ikke signalet vil bli noe serlig svekket, men det forutsetter at du kobler ledningene på en god måte og helst lodder dem sammen.

Lenke til kommentar
Er ikkje stor avstand frå tv, annlegg, pc. Blei litt vrient dette her. Men er lyden betre optisk? Får sjå om eg finn nokre korte 3.5 kablar.

 

Jeg tror de optiske signalene er bedre (på en eller annen måte) enn de analoge, men siden jeg aldri har hatt bruk for å "sende ut" lyden optisk, er jeg ikke sikker. Jeg tror nok ikke du vil merke noe får noe dårligere lydkvalitet om du bruker analoge signaler i og med at headsetet er trådløst og kobles til med RCA, 3,5mm jack e.l.

 

http://s3.amazonaws.com/wootsaleimages/Sen...esuggDetail.jpg

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
visst den har både rca og 3,5 jcak så er vel problemet løst eigentlig. :) Då kan eg koble til med RCA til tv-en og 3,5jack til pc-en.

 

Den har mulighet for både RCA og 3,5 jack, men det blir enten eller, du må nok uansett lage en slik ledning som jeg viste deg, men du kan jo bytte ut en av 3,5 jackene med en hann RCA, men det får du finne ut hva som egner seg best.

 

På bildet i linken ser du at det er en adapter fra rca til jack slik at du kan velge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...