Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gigabit switch - Anbefalinger


Anbefalte innlegg

Jeg er lei av at min (etterhvert) temmelig kjipe Linksys-ruter er begrensingen i mitt trådløse n-nettverk og tenker da å gå til anskaffelse av en gigabit switch.

 

Oppkobling blir da som følger:

Modem (med DHCP-server) --> Gb Switch --> Apple Airport Express

 

Det er en PC (server) og en PS3 på det kablede nettverket og to/tre laptoper samt et par iPhones på det trådløse.

 

Dette oppsettet bør vel gi tilstrekkelig ytelse?

 

Men jeg er veldig usikker på hvilken switch jeg skal gå for!! Og her trenger jeg hjelp!

 

Har sett på denne: D-Link DGS-1005D

Mest fordi den er billig!! Aner ikke om den er noe god?

Denne fra Asus ser jo grei ut, men igjen, jeg vet ikke noe om dette!

 

Har noen erfaringer med gigabit switcher??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Switcher er switcher liksom... de fleste er funksjonsmessig identiske, og de vil normalt ikke ha så fryktelig mye forskjell i ytelse heller (dessutne er det få reviews på switcher å basere seg på).

 

Det sagt - min beste erfaring med basic gigabit switcher (5 ports) er denne fra 3com:

https://prisguiden.no/product.php?p...&cat_id=262

 

Hvorfor denne over andre switcher? Vel, den har vært i bruk 24/7 hos meg i typ 2 år nå uten en eneste hickup eller andre problemer. Har aldri hatt måtte slå den av og på eller hatt noe osm helst annet trøbbel med den. Dessuten er 3com kjennt for å være et ganske "krem" merke fra gammelt av.

 

Det er sikkert andre switcher som kan være like feilfri i drift dog, og det er jo billigere i listen, men denne kan jeg ihvertfall annbefale fra personlig erfaring.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...