Gå til innhold

Passer skjermkort m/DDR minne på HK m/SDRAM minne?


Tulsa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det går forhåpentligvis bra. Kombinasjonen SD/DDR-minne har ingenting å si, men heller hvilket chipset hovedkortet ditt har.

 

Hadde selv en del problemer med et Via KT133-chipset og et geForce4 4200, men det hadde ingenting med kombinasjonen SD/DDR-minne å gjøre, men heller med at KT133-chipsettet var noe skikkelig søppel.

 

En kompis av meg med et ABIT KG7 hovedkort (AMD Northbridge/VIA southbridge) hadde nylig problemer med et Radeon 9500 pro kort. Det endte med nytt hovedkort på han også.

Lenke til kommentar

Det hjalp ikke meg. Men det er jo verdt å prøve? Går det til h.... så kan du jo kjøpe deg nytt hovedkort etterhvert? Problemene oppsto kun i spill og ikke i vanlig arbeid, sånn at maskinen vil funke helt greit til vanlige applikasjoner.

 

Men det må du nesten vurdere selv...

Lenke til kommentar

Jeg hadde KT7A og 256MB SDRAM før, og kjørte i et par uker med et GeForce 4 Ti4400 kort, og det funka fint utenom ET lite problem. Når jeg skulle installere Windows XP, så hang installasjonen seg, uten å gi noe hint om hvorfor. Når jeg satte inn mitt gamle GeForce256 DDR, så gikk installasjonen feilfritt. Dette kom av et kompabilitetsproblem mellom hovedkortet (Via KT133A chipset) og GeForce 4 kortet. Jeg tror dette problemet ble løst i en ny bios oppdatering, men jeg husker ikke helt sikkert, da jeg likevel skulle bytte hovedkort og derfor ikke rota mere med det. Jeg kan i allefall si, at dette var ENESTE feilen jeg opplevde, og at alle spill funka mye bedre på GeForce 4 kortet enn på den gamle sliter'n :p Men det er jo plagsomt å måtte sette i et eldre kort når det blir behov for å reinstallere Windows XP da men... Det fungerte foresten å legge inn både Win98se og Win2k.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har samme HK og oppgraderte til GF4200 i fjor sommer. Hadde masse problemer med spill som baserte seg på Hardware T&L . Fant ikke ut hva feilen var før jeg en dag fikk Hitman2 til å fungere når jeg skrudde av H T&L.

Det er jo ikke sikkert du får problemer, men jeg har forstått det sånn at 133-chipsettet har noen kompatibilitetsproblemer.

 

Hvis problemer:

Du bør nok flashe biosen på kortet, og installere en liten patch fra VIA.

Fant den etter mye leting i diverse forum.

Les denne tråden : http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=8...3104&highlight=

Der står en link til sida som hjalp meg og ga meg den via-patchen.

Det nytta ikke å bare installere nye 4in1. Måtte gjøre dette i tillegg.

 

Systemet fungerer utmerket nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...