Gå til innhold

Et lurt oppsett?


Anbefalte innlegg

Yes. Da har også jeg klart og surret meg inn i OC verden.

 

Skal bygge ny Pc helt fra bunn.

 

Spørsmålet mitt er da om dere har at par formeninger angående hardwaren jeg tenker og kjøpe, er ute etter overklokkings "vennlige" produkter.

Eventuelt de beste løsningene og programmene til disse komponentene!

 

Hovedkort:

ASUS P5Q-E, Deluxe , P45, Socket-775

DDR2, ATX, 2xGbLAN, Firewire, 3xPCI-Ex(2.0)16

Asusu p5q-e

Ram:

Kingston DDR2 HyperX PC8500 6GB CL5

 

Prosessor:

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket

LGA775, 6MB, 1333Mhz

 

Grafikk: 2x

MSI GeForce GTX 260 896MB PhysX CUDA

PCI-Express 2.0, "Twin Frozr OC", GDDR3, 2xDVI, HDCP

 

Disc: 2x

Seagate Barracuda ES 500GB SATA2

32MB 7200RPM

 

Power:

Corsair Powersupply HX 850W Modular

 

Og hjemmesnekra kabinett, med tre 120mm vifter: siden ( i plexien) topp, og front.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et par umeiddelbare kommentarer:

- Hovedkortet du har valgt støtter offisielt bare crossfire og ikke SLI, så et oppsett med 2 x ATI skjermkort er nok et bedre valg.

- Hvorfor kjøpe ferdig overklokket skjermkort når du allikevel skal overklokke selv?

Ellers har både prosessor og ram mye overklokkingspotensiale.

Lenke til kommentar

Jooo....

Jeg regner med det er en skrivefeil at det er 6GB ram... Eller er det et forsøk på å putte et 6GB kit med DDR3 ram i et DDR2 hovedkort? (Det går foresten ikke. Må holde tunga rett i munnen her, om det ikke skal bli no feilkjøp.)

 

Og selvfølgelig skjermkort. Du gjør svært lite med 2 Nvidia skjermkort med det hovedkortet. Om du ikke vil ha et liggende i reserve om volt-moden på det ene skulle gå litt skeis. ATI (crossfire) er nok veien å gå med et Intel (P45) basert hovedkort om du vil kjøre flere skjermkort sammen.

 

Og så bør du sjekke ut en del alternativer på gode kjølere om du så for deg at du kom til å skru opp volten på cpu noe nevneverdig.

 

Håper det hjelper litt. Med et par korreksjoner blir det der ei riktig fin handleliste for overklokking :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Et par umeiddelbare kommentarer:

- Hovedkortet du har valgt støtter offisielt bare crossfire og ikke SLI, så et oppsett med 2 x ATI skjermkort er nok et bedre valg.

- Hvorfor kjøpe ferdig overklokket skjermkort når du allikevel skal overklokke selv?

Ellers har både prosessor og ram mye overklokkingspotensiale.

Hehe, selvfølgelig... skrivefeil det med 6 Gb minne,, tar 4 i utgangspungtet ( Corsair Dominator TWIN2X PC8500 4GB DDR2) og oppgraderer serinere..

Skal ha to XFX Radeon HD 4890 1GB XXX Edition i stedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...