Gå til innhold

hurtigsøk i kontaktlisten - hvordan gjøres det på nokia?


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg fikk nylig en Nokia telefon i e-serien.

 

Har hatt Qtek og Sony ericsson før, og en av tingene som disse to merkene var litt bedre på enn nokia var å bruke mobiltelefonen for å ringe noen(!).

 

Det er en liten finesse på de tidligere telefonene jeg har hatt som jeg ikke helt finner på Nokia, når jeg skal ringe noen så har jeg vane for å begynne å trykke inn nummer/navn på hovedbilde så finner den automatisk kontakter som matcher nummeret eller bokstavkombinasjonene som er blitt tastet inn med en slags T9 dvs skriver jeg 23 så søker den på alle kombinasjoner mellom abc og def i telefonlista hvor enn de matcher samt alle kontakter som har 23 i sitt nummer.

 

Og deretter var det bare til å trykke Ring så ringte den.

 

På nokiaen så sliter jeg litt, fordi det ikke kommer opp noe søk, og når jeg går inn på kontaktlisten så MÅ jeg søke med korrekt stavelse skal jeg ha et navn som begynner på C så må jeg trykke 2-2-2. Og det går visst heller ikke å søke etter kontakter som har C et eller annet sted i navnet.

 

Når jeg så har funnet kontakten må jeg trykke 4 ganger. Først for å velge nummer på kontakten, så kommer det opp en meny hvor jeg må velge ring til- denne inneholder to valg - tale/videoanrop og så må jeg da velge en av disse og først DA ringer den.

 

Finnes det noe instillinger for å gjøre prosessen enklere på nokiaer? Syns det blir vel mange tastetrykk i forhold til f.eks. Qtek.

 

Har med forrige telefon stort sett brukt tre tastetrykk for å finne rett kontakt og ringe opp men nå må jeg bruke sikkert det dobbelte i snitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...