Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

må man dyse opp etter fjernet plombe?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hoveddysa (den dysa det snakke som her) har sin virkning etter 3/4 gasspådrag. Derfor kan du imidlertidig TEORETISK fint klare å kjøre på halv gass, men jeg anbefaler det ikke. Jeg ville gått opp med ca 10. Sjekk også tennpluggen din, den skal ha en sjokoladebrun-farge, da er blandinga fin og dysa bra. Du kan godt dra ut gira det du greier med den dysa du har i nå, og så se på pluggen. Å kjøre, la oss si 1 mil, med en origninal-dyse er ikke farlig.

 

Klarte selv godt over 15 mil med 110 dyse (skulle hatt 160+) med røff kjøring på RS 125 da jeg var ung og dum. :p

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kjøp fler av de og prøv deg fram, du ser på pluggen om det er riktig eller ikke... Jeg vil vel tippe at rundt 105 kan fungere.

 

har hørt at man skal øke ti hakk om man fjerner plomben?

Skrevet
Kjøp fler av de og prøv deg fram, du ser på pluggen om det er riktig eller ikke... Jeg vil vel tippe at rundt 105 kan fungere.

 

har hørt at man skal øke ti hakk om man fjerner plomben?

 

Mulig det, men det er ikke min erfaring.

Skrevet
fikk nettopp høre at det er noe spesielt med forgasserene på dt og tzr som gjør at man må øke med mer enn 10 hakk?

jepp, er noe rart med dtx og tzr som gjør at det er mye større dyse på dem.

Skrevet
Når Mopeden kommer til norge blir det satt inn plomperinger, da man tar disse ut blir mopeden orginal, har alldri hørt at man trenger å dyse opp.

 

Men vis du er i tvil så hør med lokale moped butikken, han vet nok sikkert at vilken dyse du skal bruke.

Det blir gjort ABSOLUTT INGEN TING med disse når de kommer til Norge, de står i eske helt til de blir solgt til en forhandler, så montert opp og satt på skilter. EU regulativet er nettopp det, EU. Den går like dårlig i Spania som i Norge.

 

For liten dyse = mindre bensin = mindre kjøling på stempeltoppen = for høy forbrenningstemperatur = 2-takts oljen brenner opp = stempelras...

 

Man får ikke flere hk uten og tilsette mer drivstoff, enkelt og greit.

Tennpluggen din gir deg alle svar du trenger: Sort mye bensin, lysebrun er ganske optimalt for effekt, blir den opp mot hvit så kjører du for magert. Kjør full gass i 1 minutt og stopp motoren uten og slippe den ned på tomgang, så får du svaret servert i form av en skikkelig varm tennplugg :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...