Gå til innhold

Samme? 1629,- forskjell?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

 

Er på jakt etter denne Sigma 70-200mm f/2.8 ll DG Canon, men kom over kjempe forksjell i pris og da blir man litt usikker om det er samme linse?

 

 

Hos Komplett

Hos Japanfoto

 

Nå er Fotovideo sidene nede, men tror den ligger på 6999,- hos dem.

At Komplett er svindyr på objektiver og kamerahus som ikke ligger i entrylevel klassen var da ingen bombe.

Lenke til kommentar
Svar:

 

Den er nok rett priset hos oss og jeg har ingen marginer å gi på dette produktet dessverre.

 

Mvh

Kundesenter Komplett.no

 

Jeg så Sigma 50mm 1.4 på tilbud på komplett, det var vel en reduksjon i pris på over 1000kroner. Jeg tenkte, røverkjøp før jeg sjekket at tilbudet hadde tatt prisen ned til akkurat samme pris som andre plasser solgte objektivet for normalpris.

Lenke til kommentar
Kanskje hvis de hadde justert ned til konkurransedyktige priser og enda litt til, så hadde de kanskje klart å fått solgt litt. Da hadde de kanskje klart å få til bedre avtaler også.

Hva er vitsen med å selge varer for en pris ingen vil handle for? Det er dårlig bissniss det

 

For å få bedre priser måtte de ha kjøpt mye mer fra leverandør, og siden de ikke konsentrerer seg om foto så hadde det bare blitt liggende usolgt på lager, og da hadde de tapt penger i bøtter og spann.

Lenke til kommentar
Kanskje hvis de hadde justert ned til konkurransedyktige priser og enda litt til, så hadde de kanskje klart å fått solgt litt. Da hadde de kanskje klart å få til bedre avtaler også.

Hva er vitsen med å selge varer for en pris ingen vil handle for? Det er dårlig bissniss det

 

For å få bedre priser måtte de ha kjøpt mye mer fra leverandør, og siden de ikke konsentrerer seg om foto så hadde det bare blitt liggende usolgt på lager, og da hadde de tapt penger i bøtter og spann.

 

Det ble vel litt selvmotsigende. Vi er enige om at de ikke konsentrerer seg særlig om foto, ellers så hadde de nok satset mer på å være konkurransedyktige på pris. De har det nok mere "for å ha det i utvalget".

 

Men om de hadde satset på fotoutstyr og presset leverandør(ene) mer på pris så ville de jo også kunne ha priset fotoutstyret mere aggresivt og de ville ikke endt opp med usolgte varer som ligger på lageret.

 

Synd egentlig, for jeg liker Komplett veldig godt. Har handlet veldig mye IT utstyr fra dem helt siden den spede begynnelse og alltid opplevd helt suveren kundeservice. De har til og med refundert kjøpspris fullt ut for varer som ble defekte innenfor reklamasjonstiden (men etter garantitiden på 2 år), de *kunne* utmerket godt ha gitt meg en tilsvarende erstatningvare i stedet men lot meg altså velge, og det ved to anledninger. Med den kundebehandlingen jeg har opplevd hos Komplett så er det lett å bli en trofast kunde - men ikke for enhver pris (jeg kjøper f.eks. ikke fotoutstyr derfra siden de priser seg helt bort og tidligere så var det også en del merker de ikke solgte (f.eks. Olympus).

Lenke til kommentar
For å få bedre priser måtte de ha kjøpt mye mer fra leverandør, og siden de ikke konsentrerer seg om foto så hadde det bare blitt liggende usolgt på lager, og da hadde de tapt penger i bøtter og spann.

 

De taper jo allikevel penger i bøtter og spann ved å ha varer på lager som selger dårlig. Det er relativt kostbart å ha varer liggende på lager. Det lønner seg i mange tilfeller å selge med tap fremfor å ha for mye liggende.

Sålenge de har valgt å ha foto i sitt sortiment, så blir det nesten bare dumt å ikke satse skikkelig, mener nå jeg. Iallefall ikke lønnsomt

 

Men Komplett får nå drive butikk på den måten de selv velger, så får jeg gjøre det samme. Og akkurat nå så er det dårlig butikk for meg å hande foto hos komplett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...