Gå til innhold

Tips til oppkjøring i Oslo


Morten21

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke kjørt opp til kl B i Oslo, så jeg vet ikke hvordan rutene er.

 

Men jeg kan gi deg et tips, og så kan du finne ut om du synes det høres riktig ut eller ikke: Brudd på vikeplikt og stopp etter stopplinje er ofte en indikasjon på at fartsvalget inn mot kryss kom for sent. Det betyr ikke at du skal kjøre som en sinke hele veien, men at du må forberede deg på krysset litt tidligere - og velge en annen fart litt tidligere. Det å ikke være godt (nok) forberedt når du kjører er en ting sensorer fort reagerer på.

 

I Oslo kl 10:40 herjer rullator-mafiaen. Det medfører at:

  • Flere går på rød mann og bruker sinnsykt lang tid over
  • Taxier stopper over alt for å slippe av og på folk
  • Buss og trikk har lavere terskel for å kjøre på deg om du bryter vikeplikten
  • Rushen har lagt seg, og så lenge du husker på de riktige tingene, så kan det hende at det går kjempebra :cool:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Jeg har ikke kjørt opp til kl B i Oslo, så jeg vet ikke hvordan rutene er.

 

Men jeg kan gi deg et tips, og så kan du finne ut om du synes det høres riktig ut eller ikke: Brudd på vikeplikt og stopp etter stopplinje er ofte en indikasjon på at fartsvalget inn mot kryss kom for sent. Det betyr ikke at du skal kjøre som en sinke hele veien, men at du må forberede deg på krysset litt tidligere - og velge en annen fart litt tidligere. Det å ikke være godt (nok) forberedt når du kjører er en ting sensorer fort reagerer på.

 

I Oslo kl 10:40 herjer rullator-mafiaen. Det medfører at:

  • Flere går på rød mann og bruker sinnsykt lang tid over
  • Taxier stopper over alt for å slippe av og på folk
  • Buss og trikk har lavere terskel for å kjøre på deg om du bryter vikeplikten
  • Rushen har lagt seg, og så lenge du husker på de riktige tingene, så kan det hende at det går kjempebra :cool:

Lykke til!

 

Takk skal du ha, mye grei info der =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...