Gå til innhold

Vår første hund


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ta en rasetest på canis :)

 

Alle her inne vil anbefale sin egen "rase".

 

Det er vel ikke så mange hunder som krever timesvis med pelsstell, men veldig mange røyter en god del, og vil kreve jevnlig børsting + at du må regne med å støvsuge hver dag + slutte å gå i hvite klær.

 

Jeg foreslår at dere også leser en hel del om valpestell slik at dere får en liten pekepinn på hva det dreier seg om.

Lenke til kommentar
Jeg er vel en av de få som sjelden anbefaler mine raser :p

Samme her :p

 

 

Bla i ei hundebok. Kryss av de du har lyst på, og eliminer de som ikke passer til dine behov ;)

En omplasseringshund kan jo også være en idè, om dere ikke er så kresen. Mange fine hunder der ute, som venter på nytt hjem :)

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Jeg og samboeren min vurderer sterkt å skaffe oss en hund!! :hmm:

 

Men hvilke raser er gode første gangs hunder? Har mye erfaringer med hunder generelt, men ikke fra valpe stadiet med oppdragelse osv..

 

Hei! Velg en hund ut i fra hvordan du er selv.

Er du interessert i jakt, velger du jakthund. Elghund, harehund, fuglehund, mulighetene er mange

Eller liker du å drive med utstillinger, eller lydighet? Eller skal du ha en turkamerat? Eller bare en

du kan ha med deg hele tiden som en "kosehund"?

Skal du ha en stor hund, eller en bitte liten hund? Uansett hva du velger, så tenk da på at dette

dyret som blir som et familemedlem, skal du ha med deg i mange år framover. Selv har jeg hatt

en del hunder opp gjennom årene. Det er koselig, da. Så lykke til. Er det noe ekstra du lurer på

så kan du jo kanskje kontakte Norsk Kennel Klub. (NKK) :thumbup:

Lenke til kommentar

Dere må vel tenke over hvilket hundehold dere er interessert i :) Hva vil dere bruke hunden til? Om det er bare til kos og som en familiehund er det jo flust av raser å velge mellom! Hva med en cavalier? Eller en sheltie kanskje? Disse trenger jo ikke noe voldsomt med pelsstell bortsett fra børsting noen ganger i uka og sikkert litt ekstra i røyteperiodene da. Google rundt og besøk oppdrettere om dere har mulighet til det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...