Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finnes WLAN router med fysisk wlan av-på bryter?


Anbefalte innlegg

Hei. Er på jakt etter en wlan-router der det er mulig å slå av og på wlan med en bryter i staden for å måtte gå inn i setup på routeren. Fant en gammal tråd på forumet der det var linka til eit bilde av ein TRENDnett router med denne funksjonen, men i følge prisguiden finn eg ingen trendnett routere i salg i norge lenger. Har søkt rundt på nettet og folk som har samme spørsmål frå som regel til svar at ein må ha ein vanlig router og eit wlan aksesspunkt som ein drar ut straumen på. Synest det er ei litt unødvendig og klønete løysing.

 

Så.. Er det noken der ute som har sett ein slik knapp bak på routeren sin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På min Linksys WRT54GL med dd-wrt firmware kan jeg bruke knappen på framsiden til å skru av og på radioen. Andre rutere som kan kjøre dd-wrt og har en eller annen knapp (kalles "SES / AOSS / EZ-SETUP / WPS Button" i dd-wrt) kan sikkert også settes opp slik.

 

(edit: typos)

Endret av john.einar
Lenke til kommentar

Takker for svar. Har sett litt på dd-wrt no, og det ser ut til å kunne vere løysinga ja Likevel synest eg det er litt merkelig at ein må "hacke" routeren sin for å få denne funksjonen.. Burde vert standard egentlig.

 

Edit: telenor sine routera får ein vel berre gjennom telenor, og det er uaktuelt for min del..

Endret av Fatboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...