Gå til innhold

Samsung 40" LCD - LE40A557 (Strømnett forstyrrelser?)


Anbefalte innlegg

Hei,

 

har et lite problem med TVn. Har en Xbox tilkoblet med komponent kabel, hadde ingen problemer med composit kabelen vi brukte før.

 

Hver gang vi skrur av/på lys på kjøkkenet eller i stua, kjøleskap setter i gang med duringa si, så blir TV skjermen svart i et lite sekund, før det fortsetter igjen der det slapp.

 

Oppe i venstre hjørne kommer det frem info om tilkobling, altså "Component" som vi bruker nå. Som om signalet blir borte på grunn av forstyrrelsen.

 

Hva kan dette komme av?

 

Dårlig strømnett, noen jordingsproblemer etc?

 

Noen som har opplevd liknende, og vet om en løsning?

 

mvh Torgeir

Endret av sxxxe83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har kabeltv, kan det hende du må ha et galvanisk skille fordi jordingen på kabelen har for stort potensiale i forhold til jordingen i strømnettet. Har selv hatt problemer med dette, der s-videokabelen ga meg en real karamell om jeg tok på pinnene.

 

Galvanisk skille er egentlig lovpålagt til flatskjermer, i mange tilfeller unødvendig, og i verste fall billig og kan hindre ulykker eller problemer.

Lenke til kommentar

Har verken kabel/antenne eller parabol. Null TV signaler. Kun internett og en modifisert xbox med xbmc (old school style).

 

Rart det ikke var forstyrrelser med den gamle komposit kabelen.

 

Sjekka sikring og det var 10A og 1.5 mm2 kabel for "Stue/Bad".

 

Skal prøve å koble ut en del ting og sjekke da, men er vel begrenest hvor mye et vanlig taklys vil trekke.

 

Når jeg bruker xbox'n har jeg også anlegget på, er en Nad c252 effekt og en c162, sammen med en bitte liten 8" sub. Kanskje det er for mye for sikringen...

 

edit:

 

koblet fra diverse ting slik som anlegg/sub, kjøleskap etc, uten at det var noen forskjell.

 

Med komposit kabelen til xbox (altså orginal kabel, ingen problemer).

Med uorginal komponent kabel problemer, kanskje den rett og slett er for dårlig da?

 

Grunnen til anskaffelse av komponent kabel er høyere oppløsning ;)

Endret av sxxxe83
Lenke til kommentar
Har du prøvd med HDMI kabel? :O

 

Tror ikke det er å få tak i til første generasjons XboX...

 

Får se om jeg kan låne en annen type komponent kabel av venner/bekjente..

 

Er det mulig TVn i seg selv har noen problemer med komponent inngangene?

Endret av sxxxe83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...