Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Byttet Asus Rampage II vil ikke starte opp


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har gått til innkjøp av noen nye komponenter, bla hovedkort, cpu og ram.

 

Hk: Asus Rampage II Extreme, dette kjøpte jeg brukt her på bruktmarkedet.

CPU: i7 920 , Kjøpt på Netshop

Ram: Mushkin DDR3 6GB Extreme Performance XP3-16000, også kjøpt på Netshop.

 

Resten av maskina er Stacker kabinett. Swiftech Apogee GTX blokk, MCP 655 pumpe.

ATI Radeon 3870 GPU, med tilhørende swiftech blokk.

 

Når jeg nå har satt sammen alt dette og skal fyre opp maskina etter noen timer med ombygging av kabinettet osv er gleden stor når startknappen på hovedkortet lyser opp i mot meg.....

 

Men hva skjer ?? Jo ikke en dr... ;)

 

Det blinker til i noen leds og viftene flytter så vidt seg en cm og så dør tingene.

LCD Poster skjermen lyser Welcome men så fort jeg trykker på knappen står det power down eller shutdown ( husker ikke helt).

 

-Så begyner jeg å fundere på hva jeg har gjort galt, så jeg napper alt fra hverandre en gang til, men til ingen nytte.

 

-Så tester jeg ut ved å ta ut en og en minne brikke, heller ikke med noe positivt resultat. Samme nøa uten noen brikker.

 

-Så prøver jeg uten skjermkort, samme skjer.

 

- Prøver uten noen hardisker, dvd-rom, koblet ifra alle vifter lydkort, napper ut alle ledningen bak på maskina. Med det samme resultat.

 

Så prøver jeg å nappe ut strømmen på hovedkortet, da skjer jo selvfølgelig ingenting......

da prøver jeg å bare sette i 24pin strømkontakt og trykker på knappen, da starter jammen meg trøskeverket opp..

 

Kunne jeg være så heldig at ikke 8 pins kontakten trenges ? NEI, jeg får da iallefall fyllt opp og luftet vann systemet ;)

så stabler jeg maskina opp av bordet kobler til alt igjen i håp om at et mirakel har skjedd. Fyrer på ny opp, til den samma stakkarslige

halve omdreiningen på viftene, da var det nesten så hele sulamitten fløy ut vinduet.

 

Men da sitter jeg her da å lurer på hva som har gått galt...

 

Jeg har nå gitt opp alt håp, det jeg da lurer på er om noen sjeler der ute har vært borti noe av det samme og funnet ut hva som gikk galt ?

 

Ville satt stor pris på om noen kom med glupe ideer her nå...

Endret av DDuck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...