Gå til innhold

På utkikk etter ny mini-pc, noen forslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg er på utkikk etter en ny mini-pc, jeg har tenkt å bruke maks 6000 kr, jeg har sett for meg en skjerm opp til 12" skjerm, men det går også bra med en skjerm på 13-14", men det viktigste at den er liten og lett å ta med.

Vil bruke den mest til surfing på internett og jobb, men vil også bruke den til litt film og musikk.

Så er det noen som noen anbefalinger?

Takker for svar:)

Mvh

Endret av Blueone
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet

Denne ligger og venter på meg på posten nå.

10,5 timer batteritid fanget meg. Har lest en del reviews også, virker som en bra netbook PC som fungerer til det mest foruten tyngre spilling.

Skrevet

10,5 timer batteritid fanget meg. Har lest en del reviews også, virker som en bra netbook PC som fungerer til det mest foruten tyngre spilling.

Har sett litt selv på den, og er absolutt interessant, men den pc`en fra Acer ser ut til å ha bedre spesifikasjoner hvis man ser på minne, harddisk, skjermkort og prosessor, i hvertfall ut ifra de få kunnskapen jeg har.

Jeg blir ikke å bruke den til noen spessielt tunge opperasjoner foruten kanksje film og musikk, men det værste jeg vet er når det blir mye ventetid når pc`en jobber.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt en Acer Aspire One 11,6

https://prisguiden.no/produkt/110168/detaljer

men vurderer å bruke abgreretten da jeg fant ut at den ikke støtter win7 og har dermed feil oppløsning slik at alt blir strekt og mindre enn i eksempelvis xp.

Acer Aspire 1410 3GB virker som et veldig bra tilbud og jeg går nok for den istedenfor.

https://prisguiden.no/produkt/118110/detaljer

men for all del Acer Aspire One 11,6 er meget god den også. Eneste minuset er som sagt feil oppløsning i win7 for min del. Og kanskje at den ikke takler Ubuntu.

Skrevet

Til dere som skal ha netbooks, ville ha ventet litt til ION 2 kommer.

Forhåpentligvis øker dette ytelsen slik at netbooks ihvertfall kan kjøre mainstream spill uten problemer. Forhåpentligvis kommer ION q1 2010 eller begynnelsen av q2

Skrevet (endret)

Jeg har Asus 1000HE som er forgjenger til den over. Spec er så og si identisk. Det er en knall bra net book. Batt tid er angitt 9.5t. Lengste jeg har opplevd er 8.5t, en hel arbeidsdag +

Kan anbefale begge :)

Det er net books da seff.. Så spill funker dårlig pga grafikk løsning. Jeg har faktisk testet WoW på den. De funker ok så lenge du ikke er i områder med mye folk.

Som Net Book er den utrolig bra, bruker video chat, etc med internt camera/mic etc. Surfer textbehandling ... og mye mer.

Er et tilbud nå på tilsvarende på Elkjøp til 1990.- Tror det er med et annet batteri, men kjempe tilbud er det uansett.

Lykke til videre i jakten på net book :)

Endret av Tom H.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...