Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaring med Yamaha X-city (eller x-max)


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg meg en Yamaha x-city.

 

Er det noen som har erfaring med denne scooteren, eller med Yamaha x-max som er nesten identisk?

 

For min egen del skal scooteren hovedsakelig brukes til jobbkjøring, men det blir sikker også noen kveldsturer når været er bra.

 

Jeg blir glad for alle tilbakemeldinger, men lurer spesielt på hvordan den fungerer med hensyn på ytelse, holdbarhet, generell kvalitet osv.

 

:)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Da har jeg skaffet meg en Yamaha x-city 250 midnight black.

 

Jeg har hatt den i et par uker og er strålende fornøyd. :tease:

 

Kvalitetsmessig virker den veldig solid og bra, og etter mitt utrente øye virker de fleste løsningene til å være både praktisike og solide. Rommet til hjelmen under setet er dog altfor lite, og jeg lurer på hvilken type hjelm som skal få plass under der.

 

Når det gjelder motor og ytelse, så har scooteren rask respons og kommer fort opp i fart. Den akselerer fortere enn de fleste bilene. Toppfarten skal være 130, men jeg har ikke kjørt fortere enn ca 110. Den oppleves både trygg og god i denne hastigheten.

 

Jeg har kjørt noen turer på opp mot 10-12 mil, og det er ingen problemer med det. Man sitter lunt og godt bak skjermen, og setet med den lille ryggstøtten kjennes også helt greit.

 

Noen andre som har liknende eller andre efaringer med Yamaha X-city?

 

Link til Yamaha hjemmesider for Yamaha x-city 250

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...