Gå til innhold

Lyd, men ikke bilde på PS3 tilkoblet til CRT-TV


Raslefu

Anbefalte innlegg

Som tittelen tilsier er altså problemet mitt at jeg bare får lyd.

Lyden kommer både på TV og via receiveren. Har testet begge deler, men bildet dukker ikke opp.

Bruker kompositt, med SCART-adapteren i TV-en hvor den gule pluggen er koblet til. Når jeg kobler bare til TV-en får jeg fortsatt bare lyd og ingen bilde.

Bruker jeg receiveren, har jeg altså koblet den røde og hvite til lydinngangen på den, og den gule i SCART-adapteren i TV-en. Fremdeles får jeg bare lyd og ingen bilde.

 

Sist gang jeg brukte PS3 var den koblet til via HDMI, til flat-TV. Spørsmålene mine er:

 

1. Har dette noe å si, siden jeg nå kobler den til et CRT-TV?

2. Er det slik at den ikke viser bildet fordi oppløsningen er satt til HD?

3. Burde den ikke automatisk sette ned oppløsningen fordi den selv bør "oppdage" at jeg nå har koblet til med kompositt?

4. Finnes det en "hurtigtast-metode" for gjenoppretting til fabrikkinnstillinger, helst uten at den formaterer HDD-en på den?

 

Kan ikke tro at det er noe feil på spilleren, da den har fungert ypperlig hele tiden. Den har vært frakoblet i tre måneder, inntil nå.

 

Håper noen der ute vet hva problemet kan være. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et vanlig problem. Bare sjekk dette forumet. Du må sansynligvis nullstille skjerminnstillingene til din PS3.

Hold inn power knappen til det piper 2 ganger når du starter opp maskina. Da vil den nullstille seg. Prøv flere ganger dersom det ikke fungerer første gangen.

Husk, Ikke start opp maskina fra kontrolleren med PS-knappen, men med på-knappen på selve maskina

Endret av praystation
Lenke til kommentar
Dette er et vanlig problem. Bare sjekk dette forumet. Du må sansynligvis nullstille skjerminnstillingene til din PS3.

Hold inn power knappen til det piper 2 ganger når du starter opp maskina. Da vil den nullstille seg. Prøv flere ganger dersom det ikke fungerer første gangen.

Husk, Ikke start opp maskina fra kontrolleren med PS-knappen, men med på-knappen på selve maskina

 

 

Fantastisk!! Tusen hjertelig takk. Har prøvd og prøvd, men selvsagt har jeg ikke forsøkt denne metoden! Gull :)

 

Det ordnet seg fint nå! Dette er ikke noe jeg trenger å gjøre flere ganger?

Lenke til kommentar

har hatt lignende problem når jeg koblet om til hdmi. Bare husk å skifte til den skjerminstillingen du skal bruke nesten gang (hvis du skifter til feks hd tv)

 

Gå på instillinger-Skjerminstillinger og der velger du hdmi, også trykker du videre bort og huker av alle oppløsningstypene: 720p, 1080i, 1080p og de lavere. Så lagrer du det.

Lenke til kommentar
har hatt lignende problem når jeg koblet om til hdmi. Bare husk å skifte til den skjerminstillingen du skal bruke nesten gang (hvis du skifter til feks hd tv)

 

Gå på instillinger-Skjerminstillinger og der velger du hdmi, også trykker du videre bort og huker av alle oppløsningstypene: 720p, 1080i, 1080p og de lavere. Så lagrer du det.

 

 

Joda, er klar over den. Men når jeg nå ikke hadde skjermbilde i det hele tatt, ble det et aldri så lite problem.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...