Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen følger software?


Anbefalte innlegg

Opplever altså et lite problem med bluescreen i forbindelse med musikksoftwaren FL Studio 8.

 

For ca. 4 måneder siden kjøpte jeg en ny stasjonær PC fra Elkjøp. I løpet av den perioden hvor PCen fungerte opplevde jeg veldig få problemer, men et av dem var altså en bluescreen, hvor jeg fikk melding om "memory dump" som jeg ikke riktig vet hva er...

 

For ca. 3 uker siden prøvde jeg å formatere den stasjonære maskinen med det som viste seg å være en korrupt backup DVD. Dette førte til flere feilmeldinger, "BOOT MGR mangler" f.eks. Jeg skal ikke gå inn i detalj. I hvert fall fikk jeg ikke innstallert noe nytt operativsystem og jeg kunne ikke reparere den daværende innstallasjonen av Vista. Jeg leverte den inn til reperasjon, og etter at de hadde undersøkt maskinen fikk jeg beskjed om at reservedeler måtte bestilles. Når har jeg altså fått beskjed om at jeg kan hente maskinen. Det som da plager meg er at jeg har fått samme bluescreen i forbindelse med FL Studio på lånt maskin som jeg fikk på min egen i løpet av den perioden den fungerte.

 

Kan denne bluescreenen ha noen sammenheng med det som må ha vært en hardwarefeil på den forrige maskinen? Kan dette i så tilfelle være forårsaket av meg? Bør jeg da nevne at jeg fikk en bluecsreen på lånt maskin til butikken?

Endret av Crimson-Tide
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Programvare som kjører helt og holdent i User Mode kan ikke direkte trigge en Blåskjerm. Om programmet trenger tilgang til kernel mode må det installeres en ikke-PNP driver.

 

Du kan dog tenke deg at en program som feks er veldig grafikktungt vil kunne trigge feil i grafikkdriveren som normalt ikke sees ved mindre grafikktunge applikasjoner rett og slett siden de ikke utnytter funksjonaliteten til driveren fullt ut.

 

Det beste er bestandig å feilsøke blåskjermer grundig istedet for å gjette seg frem til hva som kan være problemet.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...