Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

TP -> BNC Converter?


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det finnes en converter eller liknende som gjør at det er mulig å bruke en bærbar pc i et nettverk basert på coaxialkabel med BNC plugger?

 

Evt. hvor finnes dette å få kjøpt?

 

Kan ikke oppgradere til TP på de andre maskinene, ettersom det er et stort nettverk..

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ikke Coax til TP-konverter, men det finnes nettverkskort til bærbare (PCMCIA) som støtter både Coax og TP (såkalt Combo-kort).

 

Jeg kjøpte i fjor et SMC-kort på komplett med både Coax og TP. Det funker helt fint. Jeg ser på Komplett at de ikke har kortet jeg kjøpte lenger, men jeg fant Billionton PC-Card 10/MBIT Combo til bare 350,- (trur jeg ga 750,- for mitt).

 

Jeg går ut fra at den bærbare maskina di har PCMCIA-kortplass. Da kan du med dette kortet koble til både BNC og TP (bare en type om gangen!). Siden du spør om en konverter, går jeg ut fra at du allerede har (innebygd) TP-nettverkskort i PC-en din. Det går helt fint. Det nye kortet vil da legges til som et nettverk nummer 2 og du kan kommunisere med begge nettverka samtidig, dersom du kobler BNC-nettet på det nye kortet og TP på det gamle. Da kan du også sette opp den bærbare som gateway og dermed få kontakt mellom PC-ene på de forskjellige nettverkene. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-24 14:05, nåvi skrev:

Går ut ifra at det ikke finnes nettverkskort med bnc til bærbar da du sikkert hadde kjøpt det hvis det fantes.


Jo, det finnes! Har det sjøl.

 

Quote:


Kjøp deg en billig hub til 4-500kr med bnc utgang. Koble den bærbare til en av tp portene og plugg huben i resten av nettverket.


 

Det var kanskje en enda bedre metode, ja. Tenkte ikke på det i farten :smile: Bra Nåvi!

 

[ Denne Melding var redigert av: Razul på 2002-01-24 14:14 ]

Lenke til kommentar

--

Stigb: Les posten 2 hakk ovenfor din, da! Kan være greit å lese gjennom hva folk skriver før du slenger ut et svar ...

--

 

Den var ikke skrevet når jeg begynte å svare på den.. Men ettersom enkelte av oss faktisk må jobbe litt innimellom dette så tok det litt tid før jeg fikk fullført den.

 

Hvis dette forstyrrer nattesøvnen din, synd for deg.. Hensikten var å hjelpe stakkaren som startet tråden.

 

 

Stigb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...