Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen lyd i Vista, alt tilsynelatende i orden (Realtek,SP1)


Anbefalte innlegg

Hei dere.

 

Har støtt borti et kjedelig problem på PCen til svigerforeldrene mine. Sannsynligvis etter SP1-installasjon i Vista har høytalerne slutter å gi fra seg lyd.

 

PCen er en Acer Aspire T180 med et Realtek-lydkort og to vanlige enkle PC-høytalere. Absolutt ingenting er blitt endret på hverken fysisk eller softwaremessig, foruten en SP1-installasjon.

 

Hva jeg har forsøkt:

- Testet med headset og andre høytalere jeg vet fungerer

- Naturligvis sjekket at ingenting er mutet etc. Alt er på full guffe og ved testing spilles lydene tilsynelatende av uten problem på vanlig måte, det er bare det at høytalerne ikke gir fra seg lyd.

- Prøvd høytalerne i samtlige innganger både bak og i front på PC

- Sjekket i avspillingsenheter at høytalere er registrert tilkoblet og valgt som standard avspillingsenhet

- Forsøkt begge drivere tilgjengelig her: http://support.acer-euro.com/drivers/deskt...spire_t180.html

- Forsøkt de to driverne/codecsa tilgjengelig fra Realtek her: http://www.realtek.com.tw/downloads/

- Avinstallert og latt Vista automatisk velge drivere

- Disabla "Digital Output Device SPDIF" som ligger sammen med "høytalere" under avspillingsenheter

- Fjernet hake for "detekter tilkobling i av lydenhet i front" i Realtek sitt audio manager program

- Dette er alt jeg kommer på nå, men har i tillegg fiklet med alt som finnes av innstillinger av lyd i Vista. Alt ser helt ok ut, drivere blir innstallert uten problemer og volumindikatorne i Vista hopper opp og ned ved avspilling av test-toner etc.

 

Jeg er fullstendig rådløs! Gi meg en link eller gi meg et tips og jeg skal bryte meg på det i morgen igjen. Veldig takknemlig for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...