Gå til innhold

Jeg skal kjøpe stasjonær PC fra Komplett.no (mest sannsynlig). Hjelp!


Anbefalte innlegg

Jeg tenkt å kjøpe meg en pc som jeg kan bruke til litt spilling(trenger ikke ha en pc som kjører Crysis på max).

 

Jeg har sett på disse 2 pakkene fra Komplett.no:

PC i deler - AMD Phenom™ II X3 720

PC i deler - Intel Core 2 Quad Q8200

 

Begge koster like mye, og derfor lurer jeg på hvilken jeg burde velge med tanke på ytelse.

 

På tilbakemeldingene hos Komplett (For AMD maskinen) har en skrevet dette:

Bråker en del, så om du er ømfintlig for støy er ikke dette noe for deg..

Er det noen som vet om dette stemmer? Vil jeg kunne hørre på musikk, fra høytalere, uten at viftestøyen plager meg?

Gjelder dette isåfall også Intel maskinen?

 

Som du ser trenger jeg litt hjelp, så jeg hadde blitt veldig taknemlig om noen av dere som kan noe om PC'er, i motsetning til meg, kunne tatt dere litt tid til å hjelpe meg litt på veien. Noen råd hadde blitt tatt i mot med stor glede, nå tenker jeg på valg av skjerm, OS, osv.

 

EKSTRA: Trenger tråløst internett kort. Forslag? (Vi har denne ruteren, Hvis det er til noen hjelp.)

 

Er det noen spørsmål? Skriv dem nedenfor.

 

Takker på forhånd. :)

Endret av Natrium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten et fnugg av tvil AMD maskinen.

Cooler Master HAF Mini 922 er i en egen klasse over APLUS Case Seenium.

Core 2 Quad Q8200 er muligens litt bedre enn Phenom II X3 720 BE, men forskjellene er så pass små at du neppe vil legge merke til dem i ditt daglige bruk.

Det samme gjelder også mye for skjermkort. Et enkelt GTX 260 er mulig litt bedre enn et enkelt HD 4870 skjermkort. MEN AMD PCen blir levert med -2- HD 4870 kort, så selv med PhysX vil AMD maskinen være flere hakk over Intel maskinen med tanke på skjermkort delen.

Eneste som Intel PCen har bedre er større og litt raskere harddisk.

 

På slike pakker blir delene også endret ganske så titt og ofte, så dermed kan de fleste av brukeranmeldelsene tas litt med en klype salt. Til eksempel var jeg å tittet på AMD pakken i går, og da ble den levert Antec Three Hundred kabinettet og i dag blir den altså levert med Cooler Master HAF Mini 922. Denne PCen ble også tidligere levert med Spahhire HD 4850X2 skjermkort, et skjermkort som ikke bare ga deg god ytelse men som også forsøkte å bryte lydbarieren. HD 4870 er nå ikke det mest støysvake kortet heller, men viftehastigheten kan settes ned. Så jeg tror ikke det er noe stor forskjell på støynivået mellom AMD og Intel maskinene. Faktisk om jeg skal si det sant som det er, så er det med Seenium kabinettet større fare for irriterende vibrasjonsstøy enn med HAF 922 kabinettet.

Lenke til kommentar
Skjerm?! Jeg må ha en skjerm! Så at der var en som anbefalte denne en annen plass på forumet. Er den bra?

 

Jeg har en Samsung Syncmaster nå, er den bra nok? Til å spille med, eller blir det for dårlig?

 

Den BenQ skjermen du linket til vil jeg styre unna, ikke fordi den er så dårlig, men syns du kan få bedre for den prisen der. Ganske ofte ligger 24 tommers versjonen til den samme prisen. Jeg har 2 benq som jeg bruker til kontorbruk, og en Samsung SyncMaster til spilling.

Lenke til kommentar
Skjerm?! Jeg må ha en skjerm! Så at der var en som anbefalte denne en annen plass på forumet. Er den bra?

 

Jeg har en Samsung Syncmaster nå, er den bra nok? Til å spille med, eller blir det for dårlig?

 

Den BenQ skjermen du linket til vil jeg styre unna, ikke fordi den er så dårlig, men syns du kan få bedre for den prisen der. Ganske ofte ligger 24 tommers versjonen til den samme prisen. Jeg har 2 benq som jeg bruker til kontorbruk, og en Samsung SyncMaster til spilling.

 

Jeg får lete litt rundt da.

 

Men min "gamle" skjerm har en responstid på 8ms, er dette for dårlig?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte akkurat denne ADM pc i deler + Benq22".

 

Dog et lite innlegsspørsmål.

 

Jeg har bygd ferdig PC sjekket at alt er koblet riktiog og ordentlig. Men får ikke signal til skjermen. Skjermen fungerer(sjekket). PC starter, alle vifter går, alle lys fungerer og knapper. Men når jeg starter opp får jeg 1 langt bip og (virker som kansje 2 korte bip eller 1). Jeg har jo crossfire med disse radeon HD kortene så har noe spm her som kasnej kan gjøre til at det fungerer.

 

 

Flyttet spørsmål til: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1141966

Endret av Robinp88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...