The Serpentine Skrevet 10. august 2009 Skrevet 10. august 2009 (endret) Hei, Var og så på en Virago forrige uke og eieren sa at han nettopp hadde byttet rådelager på denne. Så, første spørsmål Hva er et rådelager? Og er rådelager noe som må byttes ofte? Han sa han betalte 15.000,- for å bytte dette, så håper ikke dette må byttes ofte.. Også en ting som ikke har noe med emnetittel å gjøre, det satt effektanlegg på denne og fattern lurer på hvor mye effekten øker pga dette? ( I hestekrefter, helst) På forhånd takk Endret 11. august 2009 av The Serpentine
Markelure Skrevet 11. august 2009 Skrevet 11. august 2009 (endret) råden er den "stanga" som stempelet i motoren er festet i. litt vanskelig å forklare. legger bilde nederst. dette er ikke noe som må byttest ofte. det er omtrent midt inni motoren. men 15 000kr kan jeg aldri tenke meg at det har kostet. kanskje vis han har brukt et veldig dyrt verksted. effektanlegget gir ikke noe mer hk, bare lyd. gir bittelitt effekt men ikke merkbart. hvor mange km har den gått? spør hva som er grunnen til at han måtte bytte rådelageret. men husk, er kun 10,11hk i disse syklene. ikke akkuratt det sprekeste i verden. dvs stor sjangs får å bli frakjørt av trimma mopeder som er ganske flaut men lykke til med kjøp av sykkel Endret 11. august 2009 av Markelure
sedsberg Skrevet 11. august 2009 Skrevet 11. august 2009 Rådelager er vel ingen typisk slitedel? Spesielt ikke på 4-taktere hvor råden ligger i olje. Får håpe det ikke er noe anna galt eller at den er skakkjørt. Og det er ikke sykkelen man kjøper hvis man skal ha noe sprekt.
The Serpentine Skrevet 11. august 2009 Forfatter Skrevet 11. august 2009 Hjertelig takk for svar begge to. Vet at det bare er 10 hester i disse, men skal sannsynligvis bare ha den en sesong, så da føler jeg at det er mest riktig å kjøpe noe som er litt billig. @ Markelure: Den har gått ca 33.000 km.
Markelure Skrevet 11. august 2009 Skrevet 11. august 2009 pris på den? var jo gått ganske langt til å være lett mc.
The Serpentine Skrevet 11. august 2009 Forfatter Skrevet 11. august 2009 (endret) 17 lapper skulle han ha for den. EDIT: Det er 1997 modell. Glemte å si det. EDIT2: 50 innelgg! Endret 11. august 2009 av The Serpentine
The Serpentine Skrevet 12. august 2009 Forfatter Skrevet 12. august 2009 (endret) @ Markelure Du sa det var 10,11 hk i Virago, men på finn.no står det stort sett at det er 14 hk. Er du helt sikker på at det er 10,11 hk i den? Endret 12. august 2009 av The Serpentine
Markelure Skrevet 12. august 2009 Skrevet 12. august 2009 her fant jeg det. 10hk http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_xv...virago_1997.php men disse går dårlig. en kammerat av meg kjører slik på kjøreskolen, han sier den er veldig treg. må ha bånn gass hele tiden osv.
The Serpentine Skrevet 13. august 2009 Forfatter Skrevet 13. august 2009 her fant jeg det. 10hk http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_xv...virago_1997.php men disse går dårlig. en kammerat av meg kjører slik på kjøreskolen, han sier den er veldig treg. må ha bånn gass hele tiden osv. Hmm.. Jeg kjører Varadero på kjøreskolen og Viragoen dro jo nesten bedre enn Varaderoen enda det er 15 hk i den, så effektanlegget må jo utgjøre en forskjell?
Markelure Skrevet 13. august 2009 Skrevet 13. august 2009 effektanlegg er som sagt bare for lyd. litt mer effekt, men det er så minimalt at du ikke kan merke forsjell. varadero er dau den og selv om at den har 15hk. tror dem er ganske tunge.
The Serpentine Skrevet 13. august 2009 Forfatter Skrevet 13. august 2009 Vil ikke akkurat si at Varaderoen er dau. Holdt 100 km/t på flatmark med meg (80 kg) og kjørelæreren (ca 85 kg, tror jeg) på den.
Markelure Skrevet 13. august 2009 Skrevet 13. august 2009 mange lett mc klarer opp imot 130-140 km/t originalt. 2 taktere. de er mye sprekere. fjerner du plombene på totakterene får får 25-40hk i noen av dem.
The Serpentine Skrevet 13. august 2009 Forfatter Skrevet 13. august 2009 Jeg ser helst for meg en to-sylindret 4-takter som er behagelig å sitte på som ikke er altfor dyr, så derfor ender jeg opp med en Virago.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå