Gå til innhold

Vurderer Lenovo S12, noen med erfaringer fra den eller liknende maskiner?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal kjøpe en ny bærbar pc i prisklassen inntil 6.000,-. 90% av bruken vil være teksbehandling/excel, de siste 10% håper jeg å kunne bruke til å legge inn og se på bilder/filmer fra digitalkamera, styre stereoanlegg, kanskje se en film på senga(og, hvis mulig, koble til tv?) etc. Det blir aldri snakk om å bruke maskinen til spill (kanskje kabal :))

 

Til nett/word/excel ser jeg det som viktig med så høy oppløsning som mulig, og ikke mikrotastatur (derav minimum 12" skjerm).

 

Etter å ha lest endel om Intel Atom er jeg litt bekymret for at jeg fort blir utålmodig ved bruk av både internet og Office samtidig. Jeg er avhengig av å kunne "Alt+tabb`e" mellom disse applikasjonene, uten at maskinen bruker irriterende lang tid (jeg er utålmodig anlagt, så dette bør gå realtivt fort!).

 

Nå ser jeg at jeg kan få ganske mye maskinkraft for samme pris hvis jeg kan gå litt opp i størrelse/vekt. Maskinen skal bæres noen hundre meter flere ganger pr dag, så lav vekt og god batterikapasitet er viktig for meg.

 

Ut fra hva jeg forteller, syntes dere at jeg bør vurdere å gå opp i størrelse for å slippe å betale for den ekstreme portabiliteten Lenovoen har? Har noen av dere gjort dere erfaringer? Har dere noe å anbefale?? (absolutt maks 14" og absolutt maks 3kg).

 

Maskinen skal handles innen 10 dager, så det hjelper lite hvis det kommer spennende nyheter i oktober!

 

På forhånd takk for dine erfaringer og råd!

 

Ole-Jacob

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...