Gå til innhold

Digital-tv i alle rom - Canal digital


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det har seg sånn at vi har en tv i stua med canal digital men den er ofte i bruk av folk som ser på diverse ymse programer. Så jeg lurer på om det er et alternativ å bruke en splitter for å splitte coax kabelen slik at jeg får se på tv i kjellerstua samtidig som tv'n i stua blir brukt uten å trekke en ny kabel. Siden det er ganske uaktuelt å trekke ny kabel pga. den kabelen som er i bruk nå er lagt under jord og det blir veldig mye styr med å grave opp 10 meter med plen og erstatte kabelen som allerede er der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Det har seg sånn at vi har en tv i stua med canal digital men den er ofte i bruk av folk som ser på diverse ymse programer. Så jeg lurer på om det er et alternativ å bruke en splitter for å splitte coax kabelen slik at jeg får se på tv i kjellerstua samtidig som tv'n i stua blir brukt uten å trekke en ny kabel. Siden det er ganske uaktuelt å trekke ny kabel pga. den kabelen som er i bruk nå er lagt under jord og det blir veldig mye styr med å grave opp 10 meter med plen og erstatte kabelen som allerede er der.

 

Hvis det er kabel-tv så kan kabelen splittes med en egnet splitter (man må passe på at det ikke blir for mye kabeltap).

 

Hvis det er parabol så trenger du en twin (eller quad) LNB + ekstra coax kabel til den andre mottageren. Alternativt så kan du benytte en stacker/destacker som kan sende to coax'er over en for å si det på en enkel måte.

 

http://avforum.no/forum/satellitt/90979-ti...coax-kabel.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...