Gå til innhold

skjulte kabler i vegg/tak til prosjektor


Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten bygger hus og planlegger å lage en tv-stue med alt av kabler skjult i veggen.

 

Vi planlegger å kjøpe prosjektor og lurer på hvilke kabler vi må legge klart i vegg/tak. Hdmi-kabel og s -video-kabel er jo greit. Men burde vi tenke på noe annet? Vi ønker å bruke prosjektoren til film, TV, spill, og å koble den til pc'n.

 

Forretsten, burde man legge flere HDMI-kabler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har følgende til projektoren:

 

-HDMI - 1 stk er nok, i en ny og framtidsrettet hjemmekino kjører du alt av bildekilder via en enkelt HDMI-kabel.

-Komponent - Denne bruker jeg ikke lenger, se forrige punkt.

-Strøm - Kjekt å ha.

-Triggerkabel - Koblet til projektorens 12V-utgang, sender signal til lerretet som kommer ned når projektoren slås på. Kan være greit å legge en slik hvis du har planer om elektrisk lerret.

 

S-video trenger du ikke.

Lenke til kommentar
Til PC kan en DVI kabel være greit, om du ikke har HDMI i PCen.

 

 

Siden det er snakk om prosjektor så regner jeg med at de er over "snittet" hifi interessert, og da har man som regel receiver med hdmi switching. Dvs det går kun èn signal kabel til prosjektor, andre signakilder oppskaleres og kjøres ut på hdmi fra receiver.

 

Jeg ville lagt cat5e i samme kanal, snart har de fleste enheter Rj45/ethernet interface. Greit å være føre-var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...