Gå til innhold

[Løst]Hvordan installere ekstra harddisk i Acer laptop?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Acer Aspire 7730G med plass til to harddisker. Min er levert med 1 disk. Nå har jeg kjøpt en 2,5" WD Scorpio Black 320GB 7200 rpm HDD som skal passe, men så veldig enkelt var det ikke. Denne disken er nesten identisk med den som står i fra før.

 

Laptopen har en sata kontakt til den sekundære disken, men både rammen for å feste disken og SATA HDD adapteret som behøves for å koble disken til sata kontakten mangler. Når jeg ser på disken som orginalt er montert er den utstyrt med en connector eller adapter som er i 90 grader vinkel og kobler diskens vertikale kontakter ned i den horisontale kontakten.

 

Jeg behøver altså både ramme og hdd connector for å få montert den.

 

Har googlet febrilsk rundt og finner ikke adapter som passer Acer 7730G. Mange andre produsenter Compaq, HP, Dell osv går det å få kjøpt adapter til, men ikke Acer.

 

Skulle nok klart å feste disken på en eller annen måte, men adapteret er verre...

 

Noen som har tips her?

Endret av Anaesthesis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du ringt Acer Support?

 

Har du sett i manualen?

 

Acer selger ikke disse direkte til kunde. Har sett i manual og funnet en servicemanual på en russisk side. Adapteret er ikke 90 grader som jeg trodde...

 

Delenummer: 20.AR907.001 (Men det står ALLTOP08265 på adapteret jeg har plukket av orginaldisken)

 

post-47867-1249658540_thumb.jpg post-47867-1249658545.jpg

 

 

.... og så løste det seg. Kjøpte begge deler for under to hundre kroner på EET Nordic. Hadde begge på lager også...

Endret av Anaesthesis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...