Gå til innhold

Handle fra www.bhphotovideo.com


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er så heldig å ha en kamerat som bor i USA, og en annen kamerat skal over å besøke han nå, og han kunne gjerne ta med litt kamerautstyr for meg tilbake til Norge. Problemet er når jeg skal legge inn bestillingen min på www.bhphotovideo.com. Jeg tenkte å bruke vennen min sin adresse som både billing- og shippingadresse. Men så står det under adressefeltet: "Must match your credit card billing address". Dermed velger jeg "billing adress" i Norge. Da får jeg denne meldingen: "International orders are generally subject to local import duties and taxes. B&H is not responsible for any related costs or brokerage fees."

 

Betyr det at jeg må betale moms selv om varene blir sendt til en adresse i USA, og bare "billing" blir sendt til adressen min i Norge? Jeg takker for raskt svar da jeg helst burde få bestilt snart;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som regel må delivery og billing address stemme for at de sender noe (det er jo veldig vanlig kredittkortsvindel å bestille noe med stjålet kort..)

 

Men om du kan gjøre det, så vil du ikke betale moms nei. Momsen kommer når varen evt. føres inn i landet. Hvis kompisen din kommer fysisk er grensen på 6000kr, men om de ikke sjekker så nøye kommer han gjerne glatt forbi med større verdier. Tollere er vel mer opptatt med tobakk, sprit og dop?

Lenke til kommentar

Jeg har selv en farmor som bor i USA, og bestilte fra BH og fikk det sendt til henne når mine foreldre var på besøk der. Jeg betalte med kredittkort. Men jeg brukte min adresse som billing address, og hennes som shipping address. Det var ingen problem i det hele tatt. Og 2 dager etter ble varene levert på døra hos min farmor.

Lenke til kommentar
Jeg har selv en farmor som bor i USA, og bestilte fra BH og fikk det sendt til henne når mine foreldre var på besøk der. Jeg betalte med kredittkort. Men jeg brukte min adresse som billing address, og hennes som shipping address. Det var ingen problem i det hele tatt. Og 2 dager etter ble varene levert på døra hos min farmor.

Eg har gjort akkurat det samme. Ingen problemer.

Lenke til kommentar
Jeg skal også bestille varer levert til en kompis i Usa. Men så lurte jeg bare på om jeg skal oppgi hans navn på "shipping" adressen, eller mitt eget der og?

 

Kan ikke huske at jeg har oppgitt noe annet enn navnet til mottager, altså den personen som bor på den gitte adressen.

Lenke til kommentar

Ja det er helt i tråd med hva jeg selv opplevde sist jeg var i USA for noen få måneder siden. Jeg antar det er/var veldig utbredt å svindle med stjålne kredittkort ved å få varene sendt til et hotell/motell eller liknende. Da er det jo nærmest umulig å finne ut av hvem som var den reelle mottakeren.

 

Jeg forsøkte å få en 5-6 ulike butikker (deriblant BH og NewEgg) til å sende meg varer til hotellet jeg bodde på og ingen ville gjøre det. Dvs ett firma lovet å sende meg varer men de kom aldri og når jeg så ringte for å etterlyse varene så hadde de refundert det de hadde trukket fra kredittkortet mitt og opplyste at de allikevel ikke kune sende varer til et hotellrom.

 

Løsningen for min del ble å finne en hyggelig amerikaner som bestilte varene hjem til seg selv i sitt eget navn med sitt eget kredittkort og så leverte han varene til hotellet mitt når de hadde ankommet. Armerikanere fleste er jo veldig hyggelige men det er sjelden jeg treffer på de som er *så* hyggelige. :)

Lenke til kommentar

Hvordan funker det for kompisen min som får det på døra der nede, må han signere når han mottar varene? Han er på jobb på dagtid, bør jeg heller bruke hans kones navn som er hjemme for det meste på dagen? Kanskje litt dumme spørsmål, men greit å vite helt hvordan det fungerer, slik at jeg ikke lager noe problem for dem. :)

Lenke til kommentar
Hvordan funker det for kompisen min som får det på døra der nede, må han signere når han mottar varene? Han er på jobb på dagtid, bør jeg heller bruke hans kones navn som er hjemme for det meste på dagen? Kanskje litt dumme spørsmål, men greit å vite helt hvordan det fungerer, slik at jeg ikke lager noe problem for dem. :)

Jeg vil tro at mottaker må signere, noe annet virker ulogisk. Men hvilket navn (og hvem) som blir signert er likegyldig. UPS (eller de som leverer pakken) lagrer nok signaturen og stedet de leverte pakken til, slik at de kan gå tilbake i dataene å se dersom noe suspekt har skjedd.

 

Jeg skrev i hvertfall onkel som mottaker, på tross av at han jobber mye, antar derfor at tanten min tok i mot pakken jeg bestilte i februar.

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar

Er nå i Usa og har mottatt en canon 300 f/4 og en extender 1.4 på døra hos den jeg bor hos :)

Og så lurte jeg på om dette garantikortet som ligger oppi bør stemples hos BH? Begge var blanke.. Skal inn til New York om ett par dager, så da kan jeg få gjort det da hvis det er nødvendig. Både 300mm og extenderen er "USA" hvis det skulle ha noe å si.

Håper noen kan gi meg ett svar før jeg reiser inn til New York:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...