larseman Skrevet 2. august 2009 Skrevet 2. august 2009 (endret) Etter en kveld full av fustrasjon må jeg krype til korset og spørre om assistanse her. Makinvare: Gigabyte ga-ma78g-ds3h AM2 AMD phenom x4 9850 8Gb corsair twin2x 6400(2gb x 4) Nvidia geforce 7600gs Samsung spinpoin f1 750GB x 2 Nec DVD brenner Nec BD Leser Creative Soundblaster zs Corsair 550W Windows Vista 64 Buisness Det hele begynte med at maskinen låste seg og gikk til blåskjerm, når jeg skulle synkronisere Iphonen min. Slo av maskinen med å holde inne power-knappen. Startet den opp igjen og prøvde å gjennopprette Iphonen. Igjen skjedde det samme og maskinen ble slått av. Igjen prøvde jeg å starte opp, men denne gang kom det ikke bilde på skjermen. Jaja, tenkte jeg, og så for meg at bios hadde blitt påvirket på en eller annen måte. Tok ut batteriet på HK og rebootet CMOS, men ingen forandring. Framdeles ikke bilde på skjermen. Kjente på chipset-kjøleribben og syntes den var litt varm. Hold maskinen av en stund slik at den kunne kjøle seg ned. Etter 10 min Startet jeg igjen og da kom det bilde og maskinen bootet, valgte å starte i sikkerhets modus med nettverk slik at jeg kunne sjekke evnetuelle nye windows og driver oppdateringer. satte oppdaterte drivere til skjermkortet og chipstet til nedlastning. Mens de ble lastet, åpnet jeg itunes og prøve å få telefonen min på stell. Da fikk jeg opp en melding fra itunes om at jeg hadde noen problemer med lyd eller video. idet denne meldingen kom gikk maskinen i blåskjerm enda en gang. Makinen ble slått av og jeg gjentok de samme stegene som tidligere for å få den opp å kjøre igjen. Denne gang funket det ikke. Ingen bilde på skjermen uansett hva jeg gjorde. Begynte å feilsøke. og tok ut skjermkort, lydkort og alle minnebrikkene unntatt èn(benyttet meg av det integrete skjermkortet). Ingen forandring... Nå har jeg holdt på i mange timer uten noe resultat, vifter og harddisker går, men ikke noe skjermbilde. Alle kabler sitter som de skal og PSU er i orden. Har ikke hatt noen problemer med maskinen tidliger så alle komponenter er kompitable. Noen som har noen gode tips? Orker ikke reklamasjoner og stress, med det første, så vil vite hvor feilen ligger før jeg foretar med noe Endret 2. august 2009 av larseman
Chavalito Skrevet 3. august 2009 Skrevet 3. august 2009 Tja, virker som du har prøvd det meste, oppstart uten skjermkort (så det kan ikke være problemet), lydkort etc. Og du har sjekket at det ikke er mye støv inne i kabinettet? Da gjenstår stort sett bare PSU og selve hovedkortet. Du kan ha ustabil eller dårlig spenning på 12V eller 5V ralien som gjør dette. Dette må sjekkes med et multimeter for å finne ut det. Du finner en forklaring på hvordan du kan feilsøke en PSU her. Har du en annen PSU kan du prøve med den evetnuelt prøve PSUen din i en annen PC. Er PSUen i orden, kan du ha feil på hovedkort.
PerB Skrevet 3. august 2009 Skrevet 3. august 2009 Orker ikke reklamasjoner og stress, med det første, så vil vite hvor feilen ligger før jeg foretar med noe Et godt utgangspunkt er å søke på nettet med den feilkoden du får opp i Bluescreen-bildet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå