Gjest Slettet+1243812 Skrevet 2. august 2009 Skrevet 2. august 2009 Hei Jeg har et litt rart problem med CMD. For det første: Hvis jeg skriver inn en kommando og trykker enter, vil teksten deles opp på forskjellige linjer midt i et ord. For det andre: Det går ikke å bla opp og ned (f.eks. kommandoen "help" vil bare en liten del av teksten være synlig) Jeg har prøvd å gå inn på innstillinger og redigere høyden og bredden, men det hjelper ikke. Litt vanskelig å forklare så hvis dere ikke skjønner, bare spør!!! Kan også legge ved bilder hvis det trengs... (Jeg kjører Windows Vista 32 bit hvis det har noe å si) Hvis jeg bruker "command" isteden for cmd, fungerer alt som det skal... (vet de er forskjellig, men...) Er det noe jeg kan gjøre for å "fikse" cmd, eller skal jeg bare bruke command isteden? Takker for alle svar PS: Har søkt på google, forumet her og på andre forumer etter svar først. PPS: Er ikke en super freak på PC...
rhofset Skrevet 2. august 2009 Skrevet 2. august 2009 (endret) Bruk kommandoen /p for å dele opp i flere "sider". F.eks: dir /p Endret 2. august 2009 av rhofset
Gjest Slettet+1243812 Skrevet 2. august 2009 Skrevet 2. august 2009 Det hjelper ikke... Får likevel ikke opp all teksten. Kan være jeg har misforstått, men hvis jeg skriver f.eks "ipconfig /p" får jeg ikke opp den informasjonen jeg trenger (det gjør jeg ikke hvis jeg bare skriver "ipconfig" heller...) Det er akkurat som om deler av teksten bare blir borte..:S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå