Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har vondt i ribbein, hva skyldes dette?


zulo

Anbefalte innlegg

Har vondt i bak i ryggen på høyre side, det kjennes ut som det sitter i ribbeinet. Smerten varierer, noen ganger er det borte og noen ganger kommer det hvis jeg f.eks ligger på høyre side.. Kjenner det også veldig godt hvis jeg puster godt inn samtidig som jeg bøyer meg framover/prøver å strekke på musklenene baki der ved å røre på armen.

 

Noen som har tanker om hva det kan være? Har hatt det ganske lenge 1-2 år.. Jeg husker en gang jeg trente, vet ikke hva den øvelsen heter men du drar en stang ned bak nakken for å trene de øvre musklene baki ryggen(?) Og da husker jeg at jeg hadde dratt den helt ned så var det som om jeg på en merkelig måte klarte å dra for langt og da "smalt" det til og jeg fikk grusomt vondt..klarte ikke røre på høyre armen..var ikke til doktor med dette den gangen og det gikk over etter en dag eller noe.. Men lurer på om det kan ha skjedd en alvorlig skade den gangen som gir litt smerte innimellom nå? Kan det ha blitt intern brokk?

 

Hvis jeg klemmer bak der kjenner jeg ingen smerte..har dog noen punkter rett på ribbeinet som gjør vondt, hvis jeg klemmer så gjør det litt vondt og når jeg stopper så er det som smerten kommer mer og mer en stund etterpå helt til den går over av seg selv.Rart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du har hatt smertene så lenge er det bare en ting å gjøre - finn nummeret til fastlegen din å bestill en time. Vedkommende bør gjøre en grundig undersøkelse av deg som helst inkluderer et røntgenbilde.

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Siden du har hatt smertene så lenge er det bare en ting å gjøre - finn nummeret til fastlegen din å bestill en time. Vedkommende bør gjøre en grundig undersøkelse av deg som helst inkluderer et røntgenbilde.

 

Lykke til :-)

... og evt. et blodprøve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...