Gå til innhold

Laptop til gaming?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg må kjøpe meg en laptop i forbindelse med studiene og tenker at jeg skal gjøre det jeg kan for at den kan erstatte den stasjonære i forhold til spill osv. Jeg er ingen ekstremgamer som må ha det beste av det beste (les: er ikke avhengig av å spill FarCry2/GTAIV på maks), men spiller FM, Sims3, Tiger Woods, Fifa, NFS, GTAIV osv. Noen av disse spillene krever ikke nødvendigvis alfa omega i forhold til specs, men vil få bra grafikk på spill det skal være bra grafikk på. Det er jo en jungel der ute... :dontgetit:

 

Lurer på om noen kan hjelpe meg med hovedsakelig to ting:

 

Hvilke skjermkort vil være fornuftige å ha i en laptop til dette bruket?

 

Hvilke prosessorer vil være fornuftige å ha til dette bruket?

 

I tillegg er det greit å vite om det er noe jeg ikke har tenkt på som vil innvirke merkbart på spillopplevelsen!?

 

Resten av maskinen er vel i bunn og grunn litt ett fett, blir sannsynligvis 17"+ skjerm, 500gb harddisk, 4gb ram osv. Har ikke noe ønske om å bruke mest mulig penger på maskinen, men kan bruke opp til 14k, selv om ikke det er et pong i seg selv.

 

Håper noen har mulighet til å svare på dette litt kjapt, skal ut å handle neste uke, og trenger å kikke gjennom det som er av tilbud rundt omkring.

Endret av fredpheonix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser av de andre forumpostene at dette har blitt spurt om flere ganger, men føler allikevel at ingen har svart på spørsmålene mine. Det er hovedsakelig to maskiner som blir nevnt, begge fra Multicom. Er det liksom the "go-to-people"? Og erfaringsmessig - hvilken av de to maskinene er best? (KHLB2 og M860)

 

Nå ser jeg jo plutselig at begge disse to maskinene er 15,4"-maskiner, noe som er uinteressant for meg. Jeg ønsker MINIMUM 17", ettersom jeg skal bruke den til spill osv. Noen forslag?

 

Eventuelt er det andre maskiner som er bedre?

 

Trenger svar, er dere snille!!

Endret av fredpheonix
Lenke til kommentar

Nå er jeg langt fra ekspert på bærbare, men her er en jeg selv har kikket litt på. Jeg har satt meg sånn ca. samme kriterier som deg. Harddisken er litt mindre enn det du ønsker, men ellers er det Core 2 Duo CPU, 4GB minne, 8 cellers batteri og 17" skjerm. Jeg er litt usikker på ytelsen til skjermkortet, men ser for meg det skal holde til gjennomsnitts gaming. Det står oppført med 1GB minne, men det trenger ikke bety at ytelsen er enorm. Når det gjelder DDR2 vs DDR3 vet jeg ikke, men ser ikke for meg at du får så mye bedre ytelse med DDR3, iallefall ikke vanvittig mye bedre som du skriver.

 

http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=148016&model=

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...