Gå til innhold

"lime sammen" BIN-filer er det mulig?


Anbefalte innlegg

Jeg har Bin-filer (cd1 450mb ) (cd2 730mb). Kan dette ordnes så jeg slipper å skaffe 90min cd`r. Kan disse limes sammen og så klippes i størrelser som kan brennes på 700mb cd`r? Eller vil det føre til at spillet ikke lar seg instalere skikkelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hent ned fantomcd. Så slipper du å brenne de ut i det hele tatt. Der kan du opprette virtuelle cd rom stasjoner og mounte bin filene direkte på de stasjonene. Windows oppfatter det som en vanlig cd rom.

 

Tror ikke det er mulig å dele opp bin filene slik du ønsker. Selv om bin fila er større enn 700 MB er det ikke sikkert at det som skal brennes på plata er det. bin formatet lagrer endel ekstra informasjon slik at fila blir større enn det orginalen i utgangspungtet er. Du må selvsagt brenne den som et image.

Lenke til kommentar

normalt vil en .bin-fil på rundt 750MB gå inn på en cd-r som er spesifisert til 650MB. Dette fordi .bin-fila inneholder informasjonen som brennes til ToC'en (table of contents).

 

Det enkleste er jo, som sagt av Orjanop, å bruke program som PhantomCD eller Daemon Tools til å "mounte" .bin-/.cue-filer til virtuelle CD-ROM'er.

 

-Ata

Lenke til kommentar
Redningen er her:

http://www.yogen.com

Trykk på Download, og velg File splitter.  

Den kan da selvfølgelig splitte og lime.

:)

 

Tror du misforsto hva han spurte om, eller kanskje det var meg :wink: Det han spør om er om han kan endre størrelsen på en bin fil ved å fjerne noe av innholdet i den og legge det til i den andre bin fila. Så hvidt jeg vet er det vel ikke mulig fordi det ligger vel referanser i instalasjonprogrammet som forteller hvor de forskjellige filene finnes. Flyter man endel av filene vil vel ikke instalasjonsprogrammet finne dem. Mye mulig jeg tar feil her siden jeg ikke har noen som helst peiling på hvordan noe slikt faktisk funker.

 

bin fila får nok plass på en cd når du prøver å brenne den ut fordi den ikke er så stor som den virker å være. Prøv. Igjen du kan ikke brenne den som en fil, men som et image.

 

Selvsagt kan du dele opp filer, men de må selvsagt settes sammen igjen i samme rekkefølge for at det skal funke. Det blir som et puslespill. Brikkene må settes sammen der de hører hjemme eller så blir det ikke noe bilde utav det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...