Gå til innhold

Skal kjøpe 10/12" laptop, hvilken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Florerer jo for tiden med disse små laptoppene. Jeg trenger en mtp. bedriften min. Har behov for å være tilgjengelig på PC hele tiden. Men hvilken skal man gå for? Har satt makspris på 5000,- men må gjerne koste mindre.

Har sett litt på disse EEE, da jeg syns de SER pene ut, men vil jo ha en som er bra og ;)

Fredrik

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei

Florerer jo for tiden med disse små laptoppene. Jeg trenger en mtp. bedriften min. Har behov for å være tilgjengelig på PC hele tiden. Men hvilken skal man gå for? Har satt makspris på 5000,- men må gjerne koste mindre.

Har sett litt på disse EEE, da jeg syns de SER pene ut, men vil jo ha en som er bra og ;)

Fredrik

Jeg har nettop bestilt en Dell inpiron mini 10. Den synes hvertfall jeg ser mest fristende ut av netbookene. HD skjerm (1366x768), hdmi ut og muligheten for å skreddersy den. Sjekk ut den.

Skrevet (endret)

Ikke for å skuffe deg Teac. Men jeg tviler på at du får kjørt en video i HD på den maskina uten lag. I alle fall ikke med xp :p

Men kan du sende meg en pm om hva du syns om den når du har fått den? Vurderer å kjøpe en mini bærbar selv..

Endret av eXtreme-501
Skrevet
Hva skal du bruke den til mest ?

Ser for meg at det blir primært kun å svare på mail osv.. Men kjekt å kunne se litt film osv. når man reiser...

Hei

Fredrik

Jeg har nettop bestilt en Dell inpiron mini 10. Den synes hvertfall jeg ser mest fristende ut av netbookene. HD skjerm (1366x768), hdmi ut og muligheten for å skreddersy den. Sjekk ut den.

Takk takk, hva kom din på?

Skrevet (endret)
Ikke for å skuffe deg Teac. Men jeg tviler på at du får kjørt en video i HD på den maskina uten lag. I alle fall ikke med xp :p

Men kan du sende meg en pm om hva du syns om den når du har fått den? Vurderer å kjøpe en mini bærbar selv..

Har lest rundt en del på forumer og det skal ikke være noe problem om en oppdaterer skjermkortdriverne og i tilegg benytter seg av Mediaplayver Classic. Maskinen fungerer fint med Linux, OSX og Win7. Sånn som jeg har sett rundt er det ingen netbooker med både hdmi + 1366x768 oppløsning.

Endret av Teac
Skrevet (endret)
Bare synd at dell ikke lar deg velge bort Operativsystemet :nei:

Ja, det er sant. Men det er vell få som lar deg gjøre det. I den amerikanske dellwebshoppen kan du velge Ubuntu forhåndsinnstalert. Litt merkelig at en ikke tilbyr det i Norge. Det som irreterer meg mest er at Windows setter begrensninger på laptopene, slik som at netbook ikke kan leveres med mer enn 1gb ram, 11,9" skjerm osv for at XP lisensen skal være billig. I tilegg tror jeg Windows har en finger med i spillet om hvor rammen skal plasserer på netbooken. Det er ikke lengen et enkelt lokk på baksiden som fjernes med 2 stk skruer, men en må demontere hele maskinen for å stappe inni en gb med ram ekstra.

Endret av Teac
Skrevet
Må si at dell har vært litt drittsekker når det gjelder den der PCen. Det er jo ikke sånn med andre netbooks, såvidt jeg vet? :roll:

Kan aldri tenke meg at det er Dell sitt ønske. Hadde det vært opp til dem tror jeg de ville ha tilbudt 2gb ram og et eget lokk på baksiden for å skfite rambrikker og nettverkskort slik vanlige laptoper. Selv om maskinen skal takle Win7 er det litt for lite med kun 1gb ram og det vet Dell godt.

Skrevet

Kanskje jeg skal kjøpe en slik i neste uke da... Men kommer den i butikk i neste uke og tro?

Det er kun 1gb ram på den.. Hvilken ram skal man kjøpe for å oppgradere?

Og vil denne komme i hvit mon tro?

Skrevet

Jeg har nettopp fått eee 1005ha. Den er det lett å bytte ram på, er hakket bedre enn 1000he og er av den nye seashell modellen (slik 1008ha og 1101ha er).

Jeg valgte vel 1005ha pga batteritid, men alt er jo smak og behag. Skal du ha en 10-11" maskin så vil jeg nok anbefale en av de.

Når det kommer til å bytte ram så har i alle fall 1005ha lett å bytte, men bare plass til 1 ram brikke. Det at det bare er en ram slot gjelder vel alle eee'ne.

ram som kan brukes er da

667MHz 200-pin SODIMM DDR2

altså feks denne: mpx, kingston ram

Kan være jeg tar feil med ram'n, men er den mpx anbefalte til 1005ha

Skrevet

Takk for svar :)

er det ingen som har prisgaranti? Eller må jeg bare vente til siba får inn? Blir nok å gå for denne 1101ha..

Kunne sendt mail til komplett å spurt komplett:) er synd at de blir slått av Siba...

Skrevet

Da har jeg snakket med Siba, de skal legge av en til meg så snart den kommer til butikken i Oslo, som blir i starten av neste uke.. :) Må bare bestille meg en ny rambrikke, så blir det bra dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...