Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bygge om fra Automat til Manuell kasse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har alltid hatt en stor kjærlighet for Mercedes og kikker nå rundt etter en Mercedes. Dette kommer da til å bli min første selv-eiet bil og jeg ønsker derfor manuell kasse. Har kikket rundt i en periode nå og ser at det er relativt få Mercedeser av den typen jeg kunne tenke meg(kikket mest på eldre S-Serie og eldre E-serie som 230E og 300E) som har manuell kasse.

Derfor lurer jeg på om det er noen som kan fortelle meg hva jeg må gjøre på en slik bil for å bygge om fra automat til manuell og om dette er veldig vanskelig(med veldig vanskelig mener jeg at du må gjøre store endringer som å sveise en haug osv)?

Håper jeg fikk forklart dette klart nok og håper at det er noen som kan gi meg noen greie svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det enkleste er om du finner en bil på høggeren,og skrur ut girkasse med girstang,mellomaksel,svinghjul med clutsh(evt ny viss denne er slitt),pedalsett med wirer og evt bremsekraftforsterker viss denne ikkje er lik og midtkonsoll..ville også sjekket om bakakslingene har lik utveksling,og evt skiftet denne viss det er ulikt...så er det bare å skru av på din egen bil og montere inn de "nye" delene:)

Høres kanskje mye ut,men bør være gjort på ein laang dag :D

Lykke til!

Skrevet
det enkleste er om du finner en bil på høggeren,og skrur ut girkasse med girstang,mellomaksel,svinghjul med clutsh(evt ny viss denne er slitt),pedalsett med wirer og evt bremsekraftforsterker viss denne ikkje er lik og midtkonsoll..ville også sjekket om bakakslingene har lik utveksling,og evt skiftet denne viss det er ulikt...så er det bare å skru av på din egen bil og montere inn de "nye" delene:)

Lykke til!

Så klart er det en "del" deler som skal til, men lurer da egentlig på om det er mye modifiseringer eller nesten bare å montere rett på :) Takk for raskt og konstruktivt svar :)

Skrevet

Lykke til!

Så klart er det en "del" deler som skal til, men lurer da egentlig på om det er mye modifiseringer eller nesten bare å montere rett på :) Takk for raskt og konstruktivt svar :)

på eldre biler er det som regel bare "plug and play" :D mulig du må ha ny starter også,men lite sannsynlig ;)

Skrevet

Lykke til!

på eldre biler er det som regel bare "plug and play" :D mulig du må ha ny starter også,men lite sannsynlig ;)

Plug and play, haha, den var god :D Men takk for godt svar, da vet jeg ihvertfall sånn nogelunde hva jeg har å forholde meg til :) Automat er vel og bra det, men ønsker å ha manuellt gir på min første bil :)

Skrevet

Det aller enkleste er å låne en bil med manuelt gir og kjøre noen timer i stillestående kø.

Da vil jeg tro overgangen til automat ikke blir for røff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...