Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 30. juli 2009 Skrevet 30. juli 2009 (endret) Jeg fant i dag en boks med mine foreldres gamle negative filmruller og lysbilder. Og jeg fikk veldig lyst til fa omgjort disse bildene til digital form. Hva er den beste maten a fa omgjort disse filmene og lysbildene? De negative filmene er standar 35mm Kodak filmer. Jeg legger til et bilde som visen en av lysbildene. Jeg er interesert i best mulig opplosning pa begge deler siden jeg ma sannsynlighvis gjore en del restaurering i Photoshop pa noe av bildene. Noen som kan gi meg noe rad? Endret 30. juli 2009 av Slettet-lQle7N2M
RandiA Skrevet 30. juli 2009 Skrevet 30. juli 2009 Jeg fant i dag en boks med mine foreldres gamle negative filmruller og lysbilder. Og jeg fikk veldig lyst til fa omgjort disse bildene til digital form. Hva er den beste maten a fa omgjort disse filmene og lysbildene? De negative filmene er standar 35mm Kodak filmer. Jeg legger til et bilde som visen en av lysbildene. Jeg er interesert i best mulig opplosning pa begge deler siden jeg ma sannsynlighvis gjore en del restaurering i Photoshop pa noe av bildene. Noen som kan gi meg noe rad? Tenker du "beste måten" å få de inn på PC'n eller er det etterbehandlingen du spør etter? Jeg kan bare svare på det første, kjøpte CanonScan 8800F som er ypperlig å bruke til slike negativer. RandiA
PerB Skrevet 30. juli 2009 Skrevet 30. juli 2009 Det beste er en dedikert filmskanner for 35mm film og dias.
Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 30. juli 2009 Skrevet 30. juli 2009 (endret) Tenker du "beste måten" å få de inn på PC'n eller er det etterbehandlingen du spør etter? Etterbehandlingen kan jeg, det er det a fa de inn pa PCen jeg trengel hjelp med. Det beste er en dedikert filmskanner for 35mm film og dias. Hvor far jeg kjopt det hen? Endret 30. juli 2009 av Slettet-lQle7N2M
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå