Gå til innhold

Vanlige temperaturer på bærbar PC?


Anbefalte innlegg

Hei! jeg har nå en HP compaq CQ 60 -125EO

 

temperaturene mener jeg er skyhøye. ved å bare kjøre vista ligger temperaturen på ca 75 grader.

 

spiller jeg ett enkelt spill som warcraft 3, ved LAV oppløsning, ligger temperaturen på sjokkerende 105 grader.

 

skal det være slik? noe jeg kan få gjort for å få ned temperaturen? leste gjennom vifteguiden, men den var meget lite givende for min såppas nye PC :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det skal ikke være slik. 75 grader er greit, men 100 er skadelig over lengre tid for de fleste laptop'er.

 

Nå blir jeg å spørre som om du var en idiot, beklager, men bare for å være sikker;

 

- er du 100% sikker på at alle viftene fungerer?

- får pcn tilstrekkelig luftgjennomstrømming, altså blokkeres "vifte-hullet" av f. eks dyna di dersom du bruker den i senga?

Lenke til kommentar

Jeg har en Asus G1S bærbar, med GeForce 8600m GT grafikkort, og den blir også veldig varm! Har målt temperaturen med HWMonitor, og den har flere ganger vist 110 grader under spilling! Dette fører ofte til at den klokker ned, noe som igjen fører til håpløs FPS :(

 

Har prøvd å sende en mail til Amentio der jeg kjøpte den, men de sa at jeg måtte snakke direkte med Asus. Det jeg har ikke fått somla meg til ennå.

 

Jeg har kjøpt en sånn vifteplate til å sette under pcen da, og det funker faktisk ganske greit. Kjøpte denne fra DealExtreme, og med den holder i hvert fall temperaturen seg som regel under 100 grader :)

Lenke til kommentar

Bærbar er vel ikke lagd for spilling da :p så min blir også brennheit av spilling selv lett spilling som CS.

Vifta tar helt av og PCn blir utrolig varm, har ikke sjekka temperaturen men regner med at den også ligger rundt 70-100 :p Jeg brenner meg hvis jeg holder under laptopn for å si det sånn.

 

COMPAQ V6150EA eller no :)

Lenke til kommentar

vell, da har jeg demontert komputern.

 

der var det helt rent i lufte systemet, men jeg byttet kjølepasta.

frem til nå har temperaturen sunket drastisk. skal gi dere tilbakemelding senere om hvordan den oppfører seg etterhvert.

 

men det ble da så mye skruer til overs etter monteringa :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...