Gå til innhold

Sortere 480 GB musikk, ulike formater, til bruk på Home Server


theck1

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er på utkikk etter en enkel måte å sortere all musikken min på en ryddig og brukervennlig måte. Dette være seg i særlig mappestruktur, men også til mest mulig oversiktlig bruk i windows media library (siden jeg fant en add-inn som lar meg streame musikk rett fra nettsidene, som bruker media library databasen).

 

Jeg har en musikk mappe på min windows home server boks, her er det 480 GB fordelt på mappene "Album", "Chill", "Radio", "Singles", "Trance".

 

"Album", "Radio", "Singles" & "Trance" mappene inneholder alle bare trance/elektronisk musikk, Album, radio og Singles er vel de mappene som er best sortert, da de er delt opp i album og singler. Radio inneholder radio show fra kjente djer, men denne mappen er meget ryddig og behøver ikke noen opprydning, men dog avhengig av resten av prosessen.

 

Chill mappen inneholder alle andre sjangre, alt fra album til singler til enkeltsanger. Alle album og singler har egne mapper, men enkeltsanger ligger løst i rota til mappen.

 

Har dere noen tips til et program som kan sortere dette her på en ryddigst mulig måte?

Jeg ser for meg en struktur hvor mappene vil være fordelt slik:

 

Artist - Alle albumene til artist

 

Og filene fordelt slik:

 

Spor - Artist - Sangnummer Sang

 

Meget takknemlig for svar, siden musikk mappa er på randen av kaos :)

Endret av theck1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...