Gå til innhold

mulig å kombinere tastespråk i t9? (w995)


Anbefalte innlegg

hei!

 

har nå brukt den nye telefonen min i noen uker (stor oppgradering fra den forrige som var 4 år gammel, så det er mye nytt..), har da omsider vendt meg til å bruke t9 men det er en ting som irriterer meg litt... jeg skriver mange norske og engelske meldinger om hverandre, og føler det tar opp unødvendig med tid å skifte tastespråk.. finnes det en måte jeg kan kombinere språkene? har sett i bruksanvisningen og bladd i menyer men finner ingen ting..

 

må jeg virkelig legge inn alle de engelske ordene selv og se frem til at om noen mnd så ligger de fleste på den norske delen? virker ganske tungvindt når begge ordlistene finnes i telefonen allerede...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vell du kan enkelt skifte mellom Norsk og Engelsk T9 ordliste ved å holde inne # knappen i 2-3 sekunder. Det blir ikke en optimal kombinering. men jeg bruker det selv endel

 

ja, det er det jeg gjør.. men synes de ekstra sekundene virker så unødvending.(2-3 sekunder på knappen, 1-3 sekunder å velge språk + trykke seg tilbake på meldingen. gjerne også legge til noen sekunder med å tukle inni melding når man finner ut at man prøver å skrive et ord med feil listespråk)

 

men har begynt å skrive noen engelske ord i den norske boka nå, så får vi se hvordan det går når det samler seg opp en del... men den norske ordlisten vil selvfølgelig prøve å foreslå norske ord først, så uansett om alle de engelske ordene blir lagt in der, så blir det noe ekstra blaing for å finne de rette.. f.eks når jeg nå prøver å skrive "did" i den norske lista, så må jeg bla 7 (!) ord ned for å finne det.. *sukk*

Lenke til kommentar

Joda, det går med noen ekstra sekunder for hver gang man skal skifte, men jeg kan også se hvorfor sony ericsson ikke har lagt med noen sammenslåing (som jeg kan finne). Jeg mistenker at de har gjort dette pga av både gramatikkregler og for at man ikke skal få så voldsomt mange ord opp som forslag.

 

Men, Sucks to be you i guess :\

Lenke til kommentar
Joda, det går med noen ekstra sekunder for hver gang man skal skifte, men jeg kan også se hvorfor sony ericsson ikke har lagt med noen sammenslåing (som jeg kan finne). Jeg mistenker at de har gjort dette pga av både gramatikkregler og for at man ikke skal få så voldsomt mange ord opp som forslag.

 

Men, Sucks to be you i guess :\

 

vet du om det er mulig å SLETTE ord i ordlisten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...