Gå til innhold

(standard) koffert mod med lite probb


Anbefalte innlegg

hmmmze. er i gang på et nytt prosjekt der jeg skal mekke maskin inn i dj koffert (vet d er vanelig, men fikk lyst) men probbet er...

finnes det noen mulig måte å forlenge nettverks kontakten...som f.eks å plugge en ledning i porten på netverkskortet og muligens lodde på en hunn kontakt i andre enden. eller er d mulig å kjøpe noe sånt ferdig? har funnet forlenger i/o panel, men de har ikke forlenger av nettverks kontakten...

du skjønner skal prøve å ha så få "hull" i kofferten som mulig..og skal legge hovedkortet slik at i/o portene peker innover.

help? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skal prøve å ha så få "hull" i kofferten som mulig..
hva med å lage et hull

:roll:

er ikke sikker på om det er så veldig lurt å drive å kappe de ledningene, men det skader vel ikke å prøve(?), kontakter finner du vel her på clasohlson, de ligger under nettverksuttak,

kanskje det vil gå med "Skjøtestykke RJ45 hunn til hunn"

Lenke til kommentar
ville ikke ha kutta kabelen. firmaer drev med sånne ting før, men nå kan de ikke gjøre det - det sinker rett å slett hastigheten. kjøpe en liten kabel med hun og han så plugger du i og voila, probbe er løst

 

Dette er bare urin! Nettverkskabler blir ikke dårligere når de kuttes! Dessuten har ikke jeg hørt om hunkontakter til nettverkskabler, kun paneluttak!

 

Mitt forslag:

- Kjøp en kort patchekabel for nettverk (0,5 m).

- kapp den i riktig lenge (beregn litt ekstra)

- Finn ut hvilken rekkefølge ledningene er lagt i pluggen. Følg denne rekkefølgen slik at pluggen som kobles i paneluttaket får samme rekkefølge. VELDIG VIKTIG!!!

- Lodd på paneluttaket!

- Fest paneluttaket

- koble patchekabelen til nettverkskortet

- koble til ekstern nettverkskabel

- skru på pesen

- ferdig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...