Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Radiator skifte... hjelp?


axelh

Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at min far sin 97 mod Kia Besta trenger ny radiator og vifte osv. Verksted vil ha 5000 for denne jobbe, noe vi syns er i høyeste laget. Deler har vi anskaffet selv og nå sitter jeg og lurer på om jeg skal ta utfordringen og montere det selv. Tenker at det ikke er vanskelig å bare bytte ut delene, men skal vel fylles på noe kjøleveske eller noe? Er dette noe vanskelig sak? Hva gjør jeg før jeg bytter? Må jeg tømme ut den gamle eller?

 

Setter stor pris på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi gjør følgene på jobb; Tømmer ut den gammle kjølevesken, setter på ny radiator og har oppi kjøle veske til maks streken.

 

La vesken synke litt, så starter du bilen slik at du får vesken gjennom systemet og etter føller ved behov, ta gjerne en tur på en 15 min, og ha med deg noe kjøleveske :)

 

Kan være lurt og tømme systemet helt for kjølevæske når du først er igang, da tar du og starter bilen så vill væsken renne ut, kan være lurt og tre en plastikk hanske over rørene slik at ikke kjølevæska spruter ut over alt :)

Lenke til kommentar
Vi gjør følgene på jobb; Tømmer ut den gammle kjølevesken, setter på ny radiator og har oppi kjøle veske til maks streken.

 

La vesken synke litt, så starter du bilen slik at du får vesken gjennom systemet og etter føller ved behov, ta gjerne en tur på en 15 min, og ha med deg noe kjøleveske :)

 

Kan være lurt og tømme systemet helt for kjølevæske når du først er igang, da tar du og starter bilen så vill væsken renne ut, kan være lurt og tre en plastikk hanske over rørene slik at ikke kjølevæska spruter ut over alt :)

 

Så enkelt var det altså:D Tusen takk for raskt og utfyllende svar!

Lenke til kommentar

går som regel en 3-5 liter væske på bilen viss du skifter hele væsken :)

 

regner med du har kjøpt kjølevæske i konsentrert form? husk og bland ut me vann ;)

 

En grei huske regel vi har på jobb er 1 liter kjølevæske, så 1 liter vann, 1 liter kjølevæske osv, til det er fullt :)

Lenke til kommentar
går som regel en 3-5 liter væske på bilen viss du skifter hele væsken :)

 

regner med du har kjøpt kjølevæske i konsentrert form? husk og bland ut me vann ;)

 

En grei huske regel vi har på jobb er 1 liter kjølevæske, så 1 liter vann, 1 liter kjølevæske osv, til det er fullt :)

 

Har ikke kjøpt enda, men tar en tur på biltema og kjøper en av dagene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...