Gå til innhold

Ny PC m/P4C800 2,8Ghz


Anbefalte innlegg

Hei

 

Fikk høre hos Expert at maskiner som Shuttle med noe som heter SIS el. hovedkort ikke duger til videoredigering, stemmer det. Satte så sammen deler selv hos Multicom som jeg håper går bra sammen. Jeg vil kjøpe alt på et sted så jeg slipper å montere det selv. Hadde mest lyst på et Shuttle kabinett da det har fått god kritikk samt at det er støysvakt. Men hvis det ikke duger til videoredigering så prøver jeg dette oppsettet. (Bruker maskinen 70% til Photoshop (tunge filer) 20% spill og 10% video fra DV-kamera). Er dette komponenter som passer sammen eller bør jeg heller gå for en komplett Dell maskin?

 

Chieftec Dragon MediumTower m/dør sølv 739.00 (Var visst støysvak?)

Pioneer DVR-A05 DVD-R/RW brenner 4X 2,399.00

Seagate 120GB 7200rpm Barrcuda V 2stk 2,398.00

Asus P4C800/DELUXE hovedkort Pentium-4 2,039.00

Pentium 4 2.8GHz PC800 BOXED m/vifte 2,899.00

Kingston 512MB DDR 400MHz PC3200 non-ECC 4stk 3,196.00

Samsung 172T Silver MM 17" TFT TCO99 5,599.00

OEM ATI Radeon 9700 PRO 128MB DDR retail 2,895.00

Logitech Cordless Desktop Optical 789.00

--------------------------------------------------------------------------------

Sum for hele bestillingen, alle beløp inkl. mva: 22,953.00

 

Jeg har fra før 2stk IBM 80gb harddisker.

 

mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsettet ser bra ut det. Men hvis du likevel skulle gå for Shuttle, har de nå kommet med barebone systemer som støtter 800FSB P4er, nemlig SB61G2 og SB62G2. Forskjellen mellom disse er SB62G2 er utstyrt med 2 nettverkskort. Felles for begge er at disse er utstyrt med i865G-chipsettet, som bl.a gir Serial ATA og 8x AGP. Shuttle-barebones basert på i875P vil dessverre ikke komme før i 3. kvartal 2003, da kommer SB71H.

 

SB61G2 og SB62G2 kan bestilles hos bl.a Komplett.no. Men sannsynligvis vil disse ikke være tilgjengelige før mot slutten av måneden...

Lenke til kommentar

Bra oppsett, men ville kanskje vurdert Serial ATA disker i stedet. De nye hovedkortene med native support for det utnytter det faktisk meget bra.

 

Ellers ser det veldig bra ut, men hvis du bruker PCen mye til video osv. burde du kanskje vurdere et Radeon 9700 Pro All In Wonder i stedet.

Lenke til kommentar
Oppsettet ser bra ut det. Men hvis du likevel skulle gå for Shuttle, har de nå kommet med barebone systemer som støtter 800FSB P4er, nemlig SB61G2 og SB62G2. Forskjellen mellom disse er SB62G2 er utstyrt med 2 nettverkskort. Felles for begge er at disse er utstyrt med i865G-chipsettet, som bl.a gir Serial ATA og 8x AGP. Shuttle-barebones basert på i875P vil dessverre ikke komme før i 3. kvartal 2003, da kommer SB71H.

 

SB61G2 og SB62G2 kan bestilles hos bl.a Komplett.no. Men sannsynligvis vil disse ikke være tilgjengelige før mot slutten av måneden...

 

Dette var interresant, men tror ikke jeg kan vente til høsten på SB71H!

Men skal undersøke SB61G2 nærmere!

 

mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
Men, hvis du da skal kjøre S-ATA harddisker, ikke kjøp ASUS P4C800, kjøp heller Abit eller MSI sin versjon pga southbridgen. ICH5 på asus mens ICH5R, er en liten forskjell som omhandler behandling av Serial ATA harddisker.

 

Bør jeg kjøre S-ATA? Så i en test at det ikke var de store forskjeller!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...