Gå til innhold

[LØST] Forvirret ang. garantireparasjon (Xbox 360) - Hva gjør jeg nå?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Da jeg har fått de berømte 3 røde lysene for andre gang på kort tid, er det på nytt på tide å sende konsollen inn til reparasjon. Sist gang kom det en hyggelig mann fra DHL og hentet konsollen, noe jeg har forstått at de ikke gjør lenger.

 

Nå sitter jeg her litt forvirret. Saksgangen har vært slik:

  • Jeg registrerer konsollen på internett, og registrerer alle data der. Fungerte fint.
  • Ved kvitteringssiden på internett står det at jeg skal få levert fraktbrev på e-post, og må bare vente på det. Greit nok...
  • Jeg får en kvittering på mail (ikke fraktbrev), som sier at det finnes tre alternativer med frakten. Første alternativ er fraktbrevene pr. epost, det andre er en mann fra DHL som skal hente konsollen, den tredje og siste er at jeg får en ferdig kartong tilsendt jeg kan sende tilbake. Jeg kan ikke velge selv, det var bare til informasjon. Forvirringen begynner.
  • Det går 3 dager, og jeg har ikke fått noen mail med fraktbrev. Jeg ringer til kundeservice, som kan opplyse meg om at det ikke stemmer - det vil komme en mann fra UPS og hente konsollen. Dette er den eneste fraktmåten som er tilgjengelig i Norge. Det er jo flott, enn så lenge.
  • Jeg får så (i dag) en mail med fraktbrev, og ferdige etiketter jeg skal printe ut - klistre på pakken og sende tilbake. Her er jeg helt "lost". Hvordan forventer de at jeg skal printe etiketter? Hvor skal jeg levere pakken? Må jeg betale noe? Siden det er UPS som har sendt meg etikettene, regner jeg med at jeg ikke kan levere den på posten? Hva skal jeg i så fall skrive på pakken ang. tollverdier? Den skal jo til utlandet...

Hjelp...? Hva gjør jeg nå?

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor har du kjøpt Xboxen? Hadde trøbbel selv med en laptop som måtte sendes til Nederland en gang, litt av en papirmølle. Komplett.no sa det ville være raskere og mer effektivt (for DEM kanskje!). Det er et helt prosjekt å sende ting på rep til utlandet.

 

Når jeg sendte PC'en min, klistret jeg kopier av fraktbrev rundtom på laptopen og kassen, dernest kom en mann fra TNT og signerte og tok den med seg. Måtte aldri betale noe. De forventer selvsagt at alle privatpersoner eier sitt eget trykkeri. Tollverdier osv. var aldri noe jeg behøvde å oppgi noe sted...

 

Vet noen om man har rett til å kreve at utsalgssted skal ta imot en ødelagt vare ved reklamasjons/garantitilfeller? Slik at ikke utsalgsstedet kan outsource service-opplegget til oss forbrukere...

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Godt å høre at det er fler enn meg som sliter med det samme... Jeg kjøpte den på Lefdal, men har lite lyst til å levere den inn der. Ser for meg at de skal ha den på lager et par uker før de sender ting videre. Slik var det nemlig med en mobiltelefon jeg leverte inn i fjor...

 

Jeg skal ringe kundeservice på nytt i løpet av dagen, kommer med tilbakemelding om jeg vet noe mer :)

Lenke til kommentar
Godt å høre at det er fler enn meg som sliter med det samme... Jeg kjøpte den på Lefdal, men har lite lyst til å levere den inn der. Ser for meg at de skal ha den på lager et par uker før de sender ting videre. Slik var det nemlig med en mobiltelefon jeg leverte inn i fjor...

 

Jeg skal ringe kundeservice på nytt i løpet av dagen, kommer med tilbakemelding om jeg vet noe mer :)

 

saksgangen blir lengre fra butikk, pga av det tar litt tid før den blir sendt samtidig så blir kunder som kontakter microsoft direkte prioritert foran dem via butikk.

 

Er det mulig at du forveksler deg men en butikk/kjede siden dem sender deg lapper du selv skal skrive ut.

Lenke til kommentar

Da har jeg snakket med de igjen. Det viser seg at dersom man registrerer servicen på internett, vil den automatisk velge en løsning som sier at man SKAL printe ut returdokumenter (inkl. tollpapirer) - pakke pakken, og sende selv. Dette er imidlertid en løsning som ikke virker (eller de ikke bruker) i Norge - og internettløsningen velger i så måte feil fraktmetode.

 

Kundeservice slettet den forrige servicen min og la den opp på nytt med korrekt fraktmetode - og jeg får en mann på døra innen noen få dager.

 

Så da vet vi det! Om du skal reparere Xbox'en din, og du får en mail med fraktdokumenter du skal printe ut selv er denne fraktmetoden FEIL i Norge, og du må kontakte kundeservice for å rette det opp.

 

Jaja, det løste seg jo.

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...