Gå til innhold

God høytaler/høytalere til digitalt stage-piano.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg null peiling på stereo og slikt. Men det er dette stage-pianoet: http://sweelee.com.sg/catalog/images/R11-RD300SX.jpg

 

Jeg har egentlig bare hatt pc høytallere, som har stått til venstre for meg, på et skrivebord. Så har vel ikke vært mer enn 1 meter fra meg. Men kan sette de lengere fra meg, vis det er nødvendig :)

 

Går det ann å koble den til pc`en også? Samtidig som jeg har den i pianoet? Kan være greit å kjøre litt musikk derfra også, mens jeg spiller.

Endret av elektroboy
Lenke til kommentar

For å kunne kjøre to kilder samtidig trenger du en mikser, som koster litt det også..

 

Jeg har ikke så mye peiling på den slags ting, altså pianoer og miksing, men stereo ;)

 

Fostex'ene er laget for studiobruk så en avstand på en meter vil fungere bra, men de bør jo stå på hver side av deg, ideelt sett med samme avstand, og diskanten i "øre-høyde".

Lenke til kommentar

En splitter fungerer fint om du skal dele et signal, men jeg ville ikke brukt en spiller for å samkjøre to signaler inn på én inngang. Da ville jeg heller koblet én Fostex til hver kilde, men du mister jo stereoperspektivet da.

 

Du kan forsåvidt kjøre lydsignalet fra keyboardet inn via pc, men her er jeg på gyngende grunn.

Lenke til kommentar

jeg koblet min pc og tv samtidig på mine høyttalere, det går fint det. På mine gamle Creative i-trigue 3200 så var det mini jack line in som ikke koblet ut pc'en når man brukte den, kunne fint bruke to signalkilder på en "utgang". Og de lever nå forsatt hos foreldra mine 4 år gamle.

Lenke til kommentar
jeg koblet min pc og tv samtidig på mine høyttalere, det går fint det. På mine gamle Creative i-trigue 3200 så var det mini jack line in som ikke koblet ut pc'en når man brukte den, kunne fint bruke to signalkilder på en "utgang". Og de lever nå forsatt hos foreldra mine 4 år gamle.

 

Jeg bruker faktisk akkurat samme høyttalere som deg! Men det skurrer fort vis jeg begynner å dra opp på volumet, når jeg spiller piano..så trenger noe som er bedre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...