Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC krasjer ved kjøring av spill


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har hatt et problem med at PCen min krasjer når jeg spiller spill. Det skjer ikke med en gang, men etter en stund. Jeg har prøvd å ta ut en og en RAM-brikke for å sjekke om en av de har tatt kvelden, men det hjalp ikke. Jeg har ikke overklokket, så det er ikke det. Kan det være harddisk? Noen av diskene mine har slitt seg helt ut i det siste. Harddiskfeil kommer stadig opp, autokjør kommer opp som om jeg nettopp har koblet til en ekstern disk i ny og ne. Jeg har dog ikke fått noen feilmelding eller meldinger som generelt sett har indikert at det er feil på Windows-partisjonen - hvor spillene også er installert.

 

Har noen andre ideer om hvor problemet kan ligge?

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om diskene beviselig har feil bør jo disse byttes ut. Dette er jo et problem som aldri vil bli bedre med tiden.

 

Istedet for å gjette seg frem til hva som kan være feil feilsøker du heller minidump filene som generes hver gang Windows krasjer. (Jeg regner med du får blåskjerm og at maskinen restartes.)

 

Sjekk guiden min ovenfor for hvordan du gjøre dette selv, evt legg ved minidump filene her.

 

De finnes i c:\windows\minidump.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...