sinnaelgen Skrevet 23. juli 2009 Skrevet 23. juli 2009 det er noe merkelig med funksjonene med scullerhjulet (onwhweeldow, onwheelup) . hvis jeg bruker setpoint (mus innstillingene ) og stiller ingen scroll for scrolle hulet så utføres dise onhint-ene bare en gang for hver bevegelse på hjulet . stiller jeg scrolle hjulet til å scrolle en linje av gangen så utføre onwhweeldow eller onwheelup (avhengig av retningen ) 2 ganger for hver bevegelse på hulet i nettleseren må innstillingen stå en linje får å scrolle en linje. ende l andre programmer ser ikke ut til å ha noen innvirkning på denne innstillingen. så hvor kan dise funksjonene ikke fungere normalt ? noen som vet hvordan man kan løse dette ?
ThePascal Skrevet 8. august 2009 Skrevet 8. august 2009 Jo for å få den til å gjøres en gang kan du sette Handled(parameteren) til TRUE.
sinnaelgen Skrevet 8. august 2009 Forfatter Skrevet 8. august 2009 (endret) hvor i dette eksemplet vil du sette handled til true ? procedure TForm7.FormMouseWheelDown(Sender: TObject; Shift: TShiftState; MousePos: TPoint; var Handled: Boolean); begin inc(mt); if mt > 1000 then mt :=0; label2.Caption:=inttostr(mt); end; mt er en teller som øker med 1 ( i dette eksemplet ) hver gang hjulet gjør et klikk Endret 8. august 2009 av elg-elg123
ThePascal Skrevet 9. august 2009 Skrevet 9. august 2009 Jo jeg ville satt Handled boolske variabelen til "True" på slutten av prosedyren. procedure OnWheelDown(... var Handeled: Boolean); begin //Gjør noe ... end procedure TForm7.FormMouseWheelDown(Sender: TObject; Shift: TShiftState; MousePos: TPoint; var Handled: Boolean); begin inc(mt); if mt > 1000 then mt :=0; label2.Caption:=inttostr(mt); Handled := True; end; Håper jeg hjalp deg der, og velkommen tilbake!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå