Gå til innhold

Datateknikk; NTNU, bør jeg takke ja?


Ozwald

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tilbud på datateknikk på NTNU, men jeg er ikke sikker på om dette studie passer meg. Jeg har mest lyst å studere i utlandet, så jeg takker bare ja om dette studiet passer meg nokså perfekt. Hvis noen som går/har gått der kan svare på noen spørsmål ville det være til stor hjelp.

 

1. Er det mye programmering? ( jeg er ikke særlig glad i programmering, type software programmering)

2. Er det en del elektronikk? ( type, lager man roboter, eller andre "gadgets"?)

3. Hvordan stiller det seg iforhold til det man kjenner som "Computer Engineering"?

4. Er det mye problemløsning? type, finne smarte løsninger?

5. Hvilke jobber er typiske for en som har studert Datateknikk?

og til slutt:

6. Basically; Hva går studiet ut på?

 

Takk på forhånd, håper på raske svar da fristen nærmer seg fort..

Endret av Ozwald
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har fått tilbud på datateknikk på NTNU, men jeg er ikke sikker på om dette studie passer meg. Jeg har mest lyst å studere i utlandet, så jeg takker bare ja om dette studiet passer meg nokså perfekt. Hvis noen som går/har gått der kan svare på noen spørsmål ville det være til stor hjelp.

 

1. Er det mye programmering? ( jeg er ikke særlig glad i programmering, type software programmering)

2. Er det en del elektronikk? ( type, lager man roboter, eller andre "gadgets"?)

3. Hvordan stiller det seg iforhold til det man kjenner som "Computer Engineering"?

4. Er det mye problemløsning? type, finne smarte løsninger?

5. Hvilke jobber er typiske for en som har studert Datateknikk?

og til slutt:

6. Basically; Hva går studiet ut på?

 

Takk på forhånd, håper på raske svar da fristen nærmer seg fort..

 

 

1. Masse programmering. Eget fag med Java i to år samt en del annet snaks.

2. Lite elektronikk utenom det man lærer i fysikken.

3. Computer Engineering er vel Computer Engineering. Kort sagt Dataingeniør.

4. Du driver med problemløsing hele tiden.

5. Studiet forbereder deg vel til å jobbe med det meste innen IT.

Lenke til kommentar

Datateknikk = Computer Science

 

Computer science (or computing science) is the study of the theoretical foundations of information and computation and their implementation and application in computer systems. Computer science has many sub-fields; some emphasize the computation of specific results (such as computer graphics), while others relate to properties of computational problems (such as computational complexity theory). Still others focus on the challenges in implementing computations. For example, programming language theory studies approaches to describing computations, while computer programming applies specific programming languages to solve specific computational problems. A further subfield, human-computer interaction, focuses on the challenges in making computers and computations useful, usable and universally accessible to people.

 

Computer Engineering =

 

Computer engineering (also called electronic and computer engineering) is a discipline that encompasses broad areas of both electrical engineering and computer science. Computer engineers are electrical engineers that have additional training in the areas of software design and hardware-software integration. In turn, they focus less on power electronics and physics. Some areas computer engineers are involved in are ASIC design, FPGA development, firmware development, software development, hardware-(firmware/software) integration, circuit design, and system-level design and integration.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg har fått tilbud på datateknikk på NTNU, men jeg er ikke sikker på om dette studie passer meg. Jeg har mest lyst å studere i utlandet, så jeg takker bare ja om dette studiet passer meg nokså perfekt.

Naa har andre svart paa de seks spoersmaalene dine, men jeg vil ogsaa tilfoeye at det er mulig studere i utlandet som utvekslingsstudent gjennom NTNU. 3 av 10 semester kan du tilbringe i utlandet (typisk 7. og 8. semester + diplomoppgava).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...