Gå til innhold

Datateknikk; NTNU, bør jeg takke ja?


Ozwald

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tilbud på datateknikk på NTNU, men jeg er ikke sikker på om dette studie passer meg. Jeg har mest lyst å studere i utlandet, så jeg takker bare ja om dette studiet passer meg nokså perfekt. Hvis noen som går/har gått der kan svare på noen spørsmål ville det være til stor hjelp.

 

1. Er det mye programmering? ( jeg er ikke særlig glad i programmering, type software programmering)

2. Er det en del elektronikk? ( type, lager man roboter, eller andre "gadgets"?)

3. Hvordan stiller det seg iforhold til det man kjenner som "Computer Engineering"?

4. Er det mye problemløsning? type, finne smarte løsninger?

5. Hvilke jobber er typiske for en som har studert Datateknikk?

og til slutt:

6. Basically; Hva går studiet ut på?

 

Takk på forhånd, håper på raske svar da fristen nærmer seg fort..

Endret av Ozwald
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har fått tilbud på datateknikk på NTNU, men jeg er ikke sikker på om dette studie passer meg. Jeg har mest lyst å studere i utlandet, så jeg takker bare ja om dette studiet passer meg nokså perfekt. Hvis noen som går/har gått der kan svare på noen spørsmål ville det være til stor hjelp.

 

1. Er det mye programmering? ( jeg er ikke særlig glad i programmering, type software programmering)

2. Er det en del elektronikk? ( type, lager man roboter, eller andre "gadgets"?)

3. Hvordan stiller det seg iforhold til det man kjenner som "Computer Engineering"?

4. Er det mye problemløsning? type, finne smarte løsninger?

5. Hvilke jobber er typiske for en som har studert Datateknikk?

og til slutt:

6. Basically; Hva går studiet ut på?

 

Takk på forhånd, håper på raske svar da fristen nærmer seg fort..

 

 

1. Masse programmering. Eget fag med Java i to år samt en del annet snaks.

2. Lite elektronikk utenom det man lærer i fysikken.

3. Computer Engineering er vel Computer Engineering. Kort sagt Dataingeniør.