Havar14 Skrevet 22. juli 2009 Skrevet 22. juli 2009 Hei. Kjeda meg et par kvelder etter arbeid. Laga noe unyttig. Hva tror dere? Skal gå TIP til neste år, så jeg varmer opp litt. Det er en 1 hk elektrisk motor med et sykkeldrev på. Det driver et sykkelkjede som sitter på en aksling. På akslingen har jeg fiksa til en reimskive. Der sitter det ei lita reim som snur ei servopumpe. Den kjører gammal spillolje gjennom en radiator, og inn i en oljetank. Servopumpa tar olja derifra igjen HELT OG HOLDENT UNYTTIG Men hva tror dere?
PKcyriuz Skrevet 22. juli 2009 Skrevet 22. juli 2009 Gikk ut fra TIP/PIT nå og skal ut i læra til september, tror du kommer til å like deg på TIP om du er så kreativ å lager noe SÅ.. untyttig? ^^
ChrML Skrevet 8. august 2009 Skrevet 8. august 2009 Artigt hva man kan lage av diverse skrot man har liggende! Da gjenstår det bare å finne på noe nyttig denne maskinen kan brukes til .
Havar14 Skrevet 3. september 2009 Forfatter Skrevet 3. september 2009 Jeg tenkte jeg skulle finne meg en styrekonsoll til en graver eller noe. Sånn spak hvet dere? Så sette pumpa på den. Slik att jeg kan styre om jeg vil ha olje rennende eller ikke. En slags ventil. Slik att jeg kan kjøre trykk innpå et lite stempel. ( har liggende sånn som du regulerer motorbremsen på buss med.) og kunne kjøre den opp og ned. Siden jeg nå bor på hybel blir det en del ølbokser. Tanken min er å kunne mose dem til sånne små pannekaker som ikke tar opp så mye plass. Men vi får se hvordan det går. det blir en del arbeid for noe som ikke er nødvendig i det dagligdagse livet! Har bynt på tip nå. Mye mindre praksiss enn jeg hadde håpa på, men det er alikavel MYE bedre enn ungdomskola. Takk for svar kara
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå