Gå til innhold

Formla i excel? trenger hjelp med timelista mi.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Eg håper noken skjønner meg.

Du leser på bildet kva eg lurer på.

Eller kan Du lage den i excel med formla og alt så kan du sende meg den via hotmail?

 

Trenge hjelp fort.

 

MVH: Thomas.

 

Totalt antall timer: =sum(D4:D19)

 

Sum total kr: =D20*D23

 

Skattetrekk: =D21*D24

 

NB! Pass på at cellene er formatert riktig, ellers blir det fort feil.

Lenke til kommentar

Men kassa format skal cellene ha.

Det er så mykje og velge av formata at eg veit ikkje kassa format eg skal bruke.

Skal eg bruke tall format eller endre formata?

Kan timelista stå slik som den står med : som er i klokke timane?

leste på ei side at ein ikkje må bruke (:). men vist eg bruker kommaa(,) så får eg opp at det ikkje funka. (#verdi!) det vil jo seie at eg har feil i formelen eller noko liknande.

Lenke til kommentar

Tid skal ha format tid (som er en kategori i tallformatene), og det skal og må være kolon mellom timer:minutter:sekunder. Sum-cella skal ha tidsformatet 37:30:55 som du forhåpentligvis finner i format-boksen. Penger kan godt ha format Valuta.

 

Edit: Ved nærmere ettertanke, sett ALLE tid-formlene i D i format 37:30:55, så får du øye på feil inntastinger med en gang (f.eks 12 istedetfor 12:00 . 12 er 12 døgn, ikke 12 timer)

 

Last ned vedlagte fil og døp om fra timeliste.txt til timeliste.xls så ser du formatene. Har også justert arbeidstid-formlene i D slik at de returnerer blank hvis ut-tid mangler, og slik at du kan jobbe over midnatt, inn 17:00 ut 01:30.

 

HTH. Beste hilsen Harald

Timeliste.txt

Endret av Harald Staff
Lenke til kommentar
Tid skal ha format tid (som er en kategori i tallformatene), og det skal og må være kolon mellom timer:minutter:sekunder. Sum-cella skal ha tidsformatet 37:30:55 som du forhåpentligvis finner i format-boksen. Penger kan godt ha format Valuta.

 

Edit: Ved nærmere ettertanke, sett ALLE tid-formlene i D i format 37:30:55, så får du øye på feil inntastinger med en gang (f.eks 12 istedetfor 12:00 . 12 er 12 døgn, ikke 12 timer)

 

Last ned vedlagte fil og døp om fra timeliste.txt til timeliste.xls så ser du formatene. Har også justert arbeidstid-formlene i D slik at de returnerer blank hvis ut-tid mangler, og slik at du kan jobbe over midnatt, inn 17:00 ut 01:30.

 

HTH. Beste hilsen Harald

 

 

Tusen takk Harald.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...