Sladre Skrevet 22. juli 2009 Skrevet 22. juli 2009 (endret) hei! kjøpte meg en pc i påsken med vista, er veldig skuffet over den. det er eb Acer Aspire 6530G: AMD Turionx2 dual core mobile technology RM 74 (2.2ghz 1mb L" cache) 16 HD acer cinecrystal LCD ATI Radeon HD 3650 1gb, up to 2304 mb 4gb DDR2 320 gb hdd en kompis av meg som er flink med pc skulle legge inn xp eller windows 7 til meg, men han sier det ikke går, siden han ikke fant driverne osv.. stemmer dette? er jeg dømt til å ha vista? om ikke, kan dere gi linker til hvor jeg finner de driverne som funker? mvh tonny h fredriksen. Endret 22. august 2009 av Sladre
tsoiland Skrevet 22. juli 2009 Skrevet 22. juli 2009 xp selges vel ikke lenger? og windows 7 er ikke kommet ut enda, var nok en release canditate han prøvde med. Alt er nok lagt opp til at du skal bruke vista
CorporalClegg Skrevet 22. juli 2009 Skrevet 22. juli 2009 W7 er bygget på samme kjerne som Vista, så i teorien kan man bruke samme drivere.
Sladre Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Skrevet 22. juli 2009 tsoiland: tja, tenkte å laste ned men:p he he.. corporal: ja den er grei, skal høre med han fyren og se hva han sier
Sladre Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Skrevet 29. juli 2009 han sa det ikke gikk å legge inn xp eller w7 på den.. kan dette stemme? nekter å ha vista, får jo problemer med blodtrykket..
Sladre Skrevet 4. august 2009 Forfatter Skrevet 4. august 2009 Men kan noen evnt. finne noen xp drivere til meg?
Kris Skrevet 4. august 2009 Skrevet 4. august 2009 Installer W7. Da funker nesten alle driverene (om ikke alle), og de som ikke virker kan du laste ned fra nettet
Trainman Skrevet 5. august 2009 Skrevet 5. august 2009 (endret) Hva er så galt med Vista?? Hvis du greier å konfigurere maskinen ordentlig funker Vista fjellstøtt. Har en Acer 5930G med Vista og fjerner man alle programmer man ikke trenger og ikke kjører på med alt av Aero og diverse fiffige ting er det ingenting galt med Vista. Opplever du maskinen som treg? Edit: Kjører btw Win7 på en eldre Acer 5720ZG uten problemer. Du kan bruke Vista-driverne på Acer sine supportsider. Endret 5. august 2009 av Trainman
Sladre Skrevet 5. august 2009 Forfatter Skrevet 5. august 2009 hmm ja ok. det som er galt er at maskinen er veldig ustabil. men jeg har egentlig mer lyst på xp, så om noen kunne funnet drivere til meg? om ikke, de vista driverne på acer sin hjemmeside, fungerer de til alle maskiner? og bør jeg legge de på en minnepenn eller noe?
Fiffik78 Skrevet 6. august 2009 Skrevet 6. august 2009 hmm ja ok. det som er galt er at maskinen er veldig ustabil. men jeg har egentlig mer lyst på xp, så om noen kunne funnet drivere til meg? om ikke, de vista driverne på acer sin hjemmeside, fungerer de til alle maskiner? og bør jeg legge de på en minnepenn eller noe? Så fordi maskinen er ustabil skal du bytte OS? Du har ikke tenkt på at det faktisk er selve maskinen det er noe med. Jeg fatter ikke folks Vista kritikk, det er sånn cirka 100 ganger mer stabilt enn XP, henger IKKE, ser utrolig mye bedre ut og er et særdeles greit system å konfigurere til å bli meget bra.
Trainman Skrevet 6. august 2009 Skrevet 6. august 2009 Jeg er hjertens enig med STeam6. Vista har noen funskjoner som ikke XP har som gjør det mer brukervennlig. BSOD har jeg nesten glemt hva er for noe. Helt til i går da jeg fikk en maskin med xp mediacenter og tidenes blåskjerm. Det du kan gjøre for å øke ytelse og stabilitet er følgende: -Avinstaller alle Oberon trial-spill, og Norton trial, + alt du ellers ikke trenger. -Slå av Aero. -Høyreklikk på "Min Datamaskin" og velg egenskaper, deretter ekstern. Gå inn på visuelle effekter og fjern hake på alt du ikke trenger. -Mens du er der så flytter du sidevekslingsfilen over på Acerdata(D:) -Last ned og kjør en runde med Tuneup Utilities 2009. Er en trial det og men uten begrensninger i prøveperioden. -CCleaner er også fin til opprydding på harddisk og register. -Se evt også på tweakvista.com for flere tips.
Fiffik78 Skrevet 6. august 2009 Skrevet 6. august 2009 Jeg er hjertens enig med STeam6. Vista har noen funskjoner som ikke XP har som gjør det mer brukervennlig. BSOD har jeg nesten glemt hva er for noe. Helt til i går da jeg fikk en maskin med xp mediacenter og tidenes blåskjerm. Det du kan gjøre for å øke ytelse og stabilitet er følgende: -Avinstaller alle Oberon trial-spill, og Norton trial, + alt du ellers ikke trenger. -Slå av Aero. -Høyreklikk på "Min Datamaskin" og velg egenskaper, deretter ekstern. Gå inn på visuelle effekter og fjern hake på alt du ikke trenger. -Mens du er der så flytter du sidevekslingsfilen over på Acerdata(D:) -Last ned og kjør en runde med Tuneup Utilities 2009. Er en trial det og men uten begrensninger i prøveperioden. -CCleaner er også fin til opprydding på harddisk og register. -Se evt også på tweakvista.com for flere tips. Kan også sterkt anbefale denne siden for tweaking av Vista: http://www.blackviper.com/
Sladre Skrevet 7. august 2009 Forfatter Skrevet 7. august 2009 (endret) hmm ja ok. kan jo prøve det der før jeg bytter os. ja har hatt mine tanker om at kanksje en av viftene er ødelagt. men helt siden jeg fikk pcn har enkle ting tatt lang tid, som å åpne firefox eller min datamaskin osv.. men jeg vil jo egentlig ha xp, for de jeg likte det bedre. Så om noen kunne funnet drivere til meg ville jeg blitt veldig glad:) Endret 7. august 2009 av Sladre
PerB Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 hmm ja ok. kan jo prøve det der før jeg bytter os. ja har hatt mine tanker om at kanksje en av viftene er ødelagt. Et slikt problem løses ikke ved å bytte operativsystem!
Sladre Skrevet 7. august 2009 Forfatter Skrevet 7. august 2009 jeg vet jo det da. men er jo ikke sikker på om det er derfor, så vil prøve å bytte os
Ducktoy Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 (endret) Om vifta er gåen ville jeg ha returnert den i første omgang. Nå har ikke jeg noe erfaring med Turionx2, men av erfaringer med tidligere AMD-modeller så har de en tendens til å bli varme. Legg dette sammen med at laptopper også har tendenser med å bli varme og en defekt vifte så tror jeg grunnen er rimelig klar. Jeg går også ut i fra at chipset og skjermkort-driverne har blitt oppdatert til siste versjon. edit: og som de andre sier, Vista og 7 skal i de fleste tilfeller kunne bruke samme drivere. Endret 7. august 2009 av Ducktoy
Sladre Skrevet 7. august 2009 Forfatter Skrevet 7. august 2009 hei ducktoy. du, jeg har ikke oppdatert noen drivere. men den gjorde vel det automatisk når viste ble installert? hvis ikke, hvor finner jeg driverne jeg trenger?
Sladre Skrevet 21. august 2009 Forfatter Skrevet 21. august 2009 Hei igjen! Pvn min går nå bedre enn det den gjorde før etter at jeg fjernet alle de unødvendge visuelle effektene og alle søppel programmene som fulgte med. så takk for hjelpen MEN, jeg vil fortsatt mye heller ha xp, så jeg hadde blitt evig takknemlig om noen kunne funnet x drivere til med! klarer noen det? og finne alle de nødvendige driverne jeg trenger for å installere xp? mvh Sladre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå