Gå til innhold

Trenger et fest og fyllekamera

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å nesten klart å miste et speilrefleks på byen til 10.000 har jeg nå innsett at jeg trenger et kamera til å ta fest og fyllebilder med.

Krav:

Enkelt å betjene med høy promille

Raskt

Så god som mulig vidvinkel

Skjerm som kan sees selv med tykke "ølbriller"

Pris - ikke sikker men jeg antar maks 2.500. Det trenger ikke være vanntett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datakjeden har et Olympus kamera som er "Vanntett, støtsikker og frostsikker". Koster 2700. "Olympus u Tought 6000" heter det. Kan ikke så mye om kameraer, men bare skriver opp: 10 mpx, 3,6 vidvinkerzoom med dobbel bildestabilisator, 2,7'' LCA monitor, ansiktsgjenkjenning, led lys for undervannsfoto, også noe andre greier.

Edt: Vet ikke noe om betjeningen.

Skrevet

Har en tidligere utgave av TOUGH 8000 som heter 1030SW. Det tåler "alt", men husk å vaske linsebeskytteren godt etter å ha dyppa kamara i øl (for øl blir klissete når det tørker, og det var på den måten at jeg drepte mitt 770SW).

Det har auto-modus som er helt greit for fæstbruk!

Skrevet

Hva med en Nikon D3 med Nikkor 28mm 1.4? Solid og værtett, bildevinkel nok til å slippe å kutte hoder og hender, lysstyrke nok til å holde lukkertidene høye og solid autofokus. :-)

Nikon har sikkert mattskive med færre markeringer slik at det blir fullstendig pek-og-skyt med senterpunktfokus.

Skrevet

Nei. Fyllekamera må gå i lomma. Speilrefleks er lite egnet. Ble et Olympus µ Tough, det som er vantett til 3m. Ble ikke dyppet i øl i går, men fikk seg en tur i en champange-kjøler. Man hadde det også særs moro med "beauty"-funksjonen på dette kameraet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...