Gå til innhold

Fortsatt prisgaranti/finnerlønn hos Lefdal?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

For noen år tilbake kjøpte jeg en telefon og en TV svært billig med prisgaranti / finnerlønn hos Lefdal. Men de har visst sluttet med dette. De kan iallefall ikke reklamere for det mer. Men jeg lurer på om buttikkene fortsatt har det, eller om de har sluttet med det helt.

 

Er det noen som jobber der eller har (prøvd å) benyttet seg av denne tilbududet i det siste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

For noen år tilbake kjøpte jeg en telefon og en TV svært billig med prisgaranti / finnerlønn hos Lefdal. Men de har visst sluttet med dette. De kan iallefall ikke reklamere for det mer. Men jeg lurer på om buttikkene fortsatt har det, eller om de har sluttet med det helt.

 

Er det noen som jobber der eller har (prøvd å) benyttet seg av denne tilbududet i det siste?

 

Vi fikk ikke lov til å reklamere med dette lenger, usikker på om det enda er finnerlønn men er ihvertfall match av priser

Lenke til kommentar
Hei,

 

For noen år tilbake kjøpte jeg en telefon og en TV svært billig med prisgaranti / finnerlønn hos Lefdal. Men de har visst sluttet med dette. De kan iallefall ikke reklamere for det mer. Men jeg lurer på om buttikkene fortsatt har det, eller om de har sluttet med det helt.

 

Er det noen som jobber der eller har (prøvd å) benyttet seg av denne tilbududet i det siste?

 

Vi fikk ikke lov til å reklamere med dette lenger, usikker på om det enda er finnerlønn men er ihvertfall match av priser

 

Den samme finger regelen har alle elektroforettninger etter det jeg har erfart. Finner du en ting billigere (Samme merke/type) i en annen butikk (ikke nettbutikk) setter de selv ned prisen slik at du ikke skal måtte betale mer for den.

Lenke til kommentar

Så et anlegg som Lefdal og Elkjøp solgte for 7000 kr, men på en annen butikk hadde de den for 4200 (og 3800 på en nettbutikk). Jeg gikk først til Lefdal bare for å sjekke om de kunne gi meg noe, snakket med selgeren og han hadde ingen interesse for å prøve å matche prisen, også snakket jeg litt til, og han trykket litt på dataen og sa at det ikke var mulig og jeg burde bare kjøpe det hos den andre. Spurte hvor mye han kunne sette ned, så sa han bare... rundt 5000 kroner. Gikk til elkjøp, og fant det samme anlegget, og da jeg spurte om de kunne matche prisen, sa selgeren at det ikke var noe problem, tastet litt på dataen også kunne jeg hente det.

 

1-0 til Elkjøp.

Lenke til kommentar

Gratulerer, det er første gangen jeg opplever å høre at Elkjøp fikser opp. I et tilfelle hvor jeg skulle bruke trygghetsforsikringen min hadde de selv valgt å bytte selskap. Det var da greit nok, men slik de så det var alt mitt ansvar så de dret regelrett i alt jeg sa og nektet plent å gi meg nytt hjemmekinoanlegg da det var det som røk.

 

Etter mye frem og tilbake (2 mnd) hisset jeg meg litt opp inne i butikken og hevet stemmen min, sa akkurat hva jeg mente om dem på det tidspunktet da det var mer enn vanlig med folk i butikken. Ja da var det andre saker, da kunne de hente nytt hjemmekino anlegg til meg med en gang, ingen problemer osv. Takket fint for meg og sverget at jeg aldri mer skulle kjøpe noe fra dem igjen.

 

Riktig nok tømte den butikken seg fort for kunder den dagen ^^

 

Ironien er at jeg advarte en kollega mot å kjøpe nytt tv og hjemmekino der i fra mnd etter, han trosset advarselen min og kjøpte det. Det skulle ikke gå mer enn 3 uker før han fikk problemer og skulle klage, da fikk han ikke hjelp til noe. Samme skjedde med han det gikk hele 2 mnd før det var en snill kundekonselent som ville hjelpe han.

 

Møkka kjede sier bare jeg :p

 

Uansett, back to topic;

 

Det lureste man gjør uansett er å bruke litt tid på å gjøre litt research, det koster deg ikke noe og du kan spare tusenlapper slik Unwill gjorde :)

Lenke til kommentar

Lefdal har ikke lov å markedsføre sin 150% prisgaranti av flere kjente årsaker, men selgerene er instruert i å kunne tilby dette om kunden er i tvil om han får best pris hos Lefdal. Så ja, det praktiseres ennå, men ikke med samme oppmerksomhet som før.

 

Nettpris kan du fint kreve i butikk da Elkjøp og Lefdal allerede har satt i gang med å gjøre om nettpris og butikkpris til "en pris". Dvs lik pris på nett og butikk.

Lenke til kommentar

Kanskje way off topic, men lefdal og elkjøp er nok samme butikk, bare forskjellig navn..

 

Se på domenene, samme navn står som "eier" av både lefdal.com og elkjøp.no

 

Så om folk kjøper fra elkjøp eller lefdal, så er det nok samme folka som får cashen, så om en elkjøp ansatt sender folk til f eks lefdal, så kommer jo penga inn uansett :)

 

 

 

Lefdal.com domenesøk https://www.domeneshop.no/whois.cgi?domainname=lefdal.com

Endret av molland
Lenke til kommentar

Verken Panter'n eller Hauken viser til noe grunnlag for deres påstander da blir det vanskelig for vanlige folk å gjøre seg opp en vurdering om hva som er korrekt.

 

Elkjøp leverer meget solide tall i Norge og gir godt grunnlag for ekspansjon i resten av Europa også (de er allerede store i Europa)

Expert har dårlig driftsresultat de siste årene (i minus) men reddes av MEGET solid finansinntekt, finansinntekt er gjerne mer varierende enn driftsinntekt. Men jeg tror neppe Elkjøp har som uttalt mål å drive Expert ut av markedet... Men kanskje en konsekvens av delmål om størst mulig markedsandel?

Lenke til kommentar

Det er ikke et datterselskap da det er mer eller mindre samme organisasjon med 2 brands ut. En helt vanlig ting å gjøre. Kall de heller søskenselskap.

Ikke er Lefdal splittet ut, men de ble faktisk kjøpt opp av Ekjøp i 1996. Ny eier av disse senere.

Lefdal og Elkjøp har tilnærmet nøyaktig samme vareutvalg og samme priser så å si at akkurat Lefdal sin oppgave er å prise ut noen konkurrenter har jeg vanskelig for å se.

Endret av Panter
Lenke til kommentar
Det er ikke et datterselskap da det er mer eller mindre samme organisasjon med 2 brands ut. En helt vanlig ting å gjøre. Kall de heller søskenselskap.

Ikke er Lefdal splittet ut, men de ble faktisk kjøpt opp av Ekjøp i 1996. Ny eier av disse senere.

Lefdal og Elkjøp har tilnærmet nøyaktig samme vareutvalg og samme priser så å si at akkurat Lefdal sin oppgave er å prise ut noen konkurrenter har jeg vanskelig for å se.

 

Er ikke vanskelig å se om du bor i nærheten av større sentrum som holder på å bygge ut. I hele 3 eksempler har jeg opplevd at så fort Elkjøp ikke lenger er alene på stedet, men at Expert har bygget ut, har Lefdal åpnet butikk i nærheten og dumpet prisene. Uansett, Lefdal sammarbeider med Elkjøp og kjører ned prisene slik at Expert blir sittende med katten i sekken slik jeg ser det.

 

Men for all del, folk må bare tro godt om Elkjøp og deres verdier for de har jo en del gode produkter også. MEN det er kun så lenge produktene virker. Ved 3 tilfeller hvor jeg har hatt problemer med produkter i fra Elkjøp at jeg som sagt tidligere måtte stange hodet i veggen da de ikke har gjort forsøk på å være gode kundebehandlere. Dette er hvordan jeg oppfatter Elkjøp.

Endret av TheHawk
Lenke til kommentar

DSG - Dixon eier Elkjøp og Lefdal, Markantalo (Finland), Giganti (Finland), PC City med mangle flere kjeder i Europa. Samarbeid eller ikke. Hva med f.eks FotoVideo og Fotomagasinet? Det er FotoVideo Norway AS som eier. MPX og Komplett. Say no more.

 

Det er jo bare å hyle over at selskap driver flere butikker. Den dagen den ene kjeden har supertilbud på noe som ikke er på lager så kan du jo gå til nabobutikken i samme kjede å få samme pris der... Hyl hyl! Ikke alt er negativt med å drive butikk under flere navn.

 

"Finnerlønn" brukes ikke aktivt lengre pga markedsføringen og smekken Lefdal har fått. Derimot KAN selger avtale med kunde at h*n får 150% prisgaranti om h*n skulle finne varen billigere ett sted. Dette er en måte å lukke et salg og vinne kunden. Om kunden utnytter det selger kan tilby (selv om det kan sitte langt inne hos noen grevlinger av noen brutto-fortjeneste-kåte selgere) er opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar
Det er ikke et datterselskap da det er mer eller mindre samme organisasjon med 2 brands ut. En helt vanlig ting å gjøre. Kall de heller søskenselskap.

Dette er jo helt feil!

 

Dixon Stores Group Retail Norway AS eier 100% av aksjene i Elkjøp Nordic AS (DSG er da Elkjøp Nordic sitt morselskap)

Elkjøp Nordic AS eier 100% av aksjene i Elkjøp Norge AS.

Elkjøp Norge AS eier 100% av aksjene i Lefdal Elektromarked AS.

 

Selskapene er i samme konsern men de er uansett hvordan du vrir og vender på det mor-/datterselskaper

Lenke til kommentar

Er ikke noe feil med det jeg skrev. Jeg skrev til og med at Elkjøp i sin tid kjøpte Lefdal.

Når vi snakker om Elkjøpbutikker så er det naturlig at vi snakker om Norge. Du skriver jo selv at de har samme eier og dermed er på samme nivå, altså søsken, og ikke under hverandre som mor/datter.

I tillegg er det organisasjonsmessig mitt hovedpoeng var. Det er mer eller mindre nøyaktig samme firma og organisasjon med 2 ansikt utad.

 

Edit, litt feil ang rene formelle eierforhold da jeg blandet ordene Norge og Nordic i forrige post.. Resten er uendret.

Endret av Panter
Lenke til kommentar

For at de skal være "søskenselskaper" må de være datterselskaper av samme selskap. Det er de altså ikke! De har IKKE samme eier. Du kan snakke så mye du vil om Elkjøp i Norge, det endrer ikke organisasjonskartet deres.

 

Men dette blir organisatoriske spissformuleringer og saken er avsluttet fra min side.

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Fortsetter i denne tråden i stedet for å starte en ny.

 

Problem: Stor prisforskjell på www.lefdal.com og butikk.

 

Problemet mitt er at jeg 'impulskjøpte' en bærbar pc igår.

Pcen stod prisa til 6495,-, så litt på den; selger kom bort til meg og slo av 500,-

Synes at 5.995,- for den pcen var en helt grei pris, spesielt siden Windows7 upgrade følger med. La ikke noe i at han slo av 500 da pcen virket litt kunstig høyt priset.

 

Kommer hjem og finner kjapt ut at samme pcen koster kr 4.995,- på www.lefdal.com. Skulle bare finne ut hvilket batteri som fulgte med

 

Spørsmålet er: Kan jeg få 1000,- i avslag 1-2 dager i ettertid - (gjerne tilgodelapp)? Eller levere inne pcen igjen. Den er ikke åpna. Og heller bestille den på nytt og velge Collect at store som leveringsmåte? Jobber rett ved butikken på Alna.

 

Er det noen som har erfaringer?

 

Eller er jeg bare genuint stupid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...