Gå til innhold

Test: Nokia N86 8MP


Anbefalte innlegg

Har akkurat oppgradert til N86 fra N82. Av en eller annen grund "blinker" ikonet for ny sms. Får ikke fjernet den, selv om jeg ikke har noe ny sms. Noen som har peil på hva som må endres under instillinger?

 

Ok lett å løse, var sim kortet som var fullt med gamle meldinger....

 

Åpne meldinger -> Sim sms -> view -> slett og løst

Endret av Tydeus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poe, må nok si meg enig.. Har hatt denne mobilen 1 mnd nå og bildekvaliteten er strengt tatt ikke no særlig bedre enn på min forrige tlf, N79.. Så til å være dedikert kameramobil innfrir den ikke.. Batteriet er heller ikke mye å hoppe i taket over..

Endret av InSearchOfSunrise
Lenke til kommentar
Poe, må nok si meg enig.. Har hatt denne mobilen 1 mnd nå og bildekvaliteten er strengt tatt ikke no særlig bedre enn på min forrige tlf, N79.. Så til å være dedikert kameramobil innfrir den ikke.. Batteriet er heller ikke mye å hoppe i taket over..

 

Jeg vil anta at de som har testet kun har benyttet autofunksjon på kamera, og ikke valgt riktig modus for sol, mørke, snø, solnedgang osv.

 

Da blir det en helt annen kvalitet på bildene.

Lenke til kommentar
Poe, må nok si meg enig.. Har hatt denne mobilen 1 mnd nå og bildekvaliteten er strengt tatt ikke no særlig bedre enn på min forrige tlf, N79.. Så til å være dedikert kameramobil innfrir den ikke.. Batteriet er heller ikke mye å hoppe i taket over..

 

Jeg vil anta at de som har testet kun har benyttet autofunksjon på kamera, og ikke valgt riktig modus for sol, mørke, snø, solnedgang osv.

 

Da blir det en helt annen kvalitet på bildene.

 

 

Jeg er heller ikke veldig imponerte over kamerabildene, men har kun benyttet autofunksjonen. Synes det blir litt knotete å måtte gå inn i den andre modiene og stille inn der. Spesielt dersom jeg må ta bildet fort.

 

 

Er for det meste godt fornøyd med telefonen. Men jeg synes den er for tung. Det er lenge siden jeg hadde en så tung telefon, og da var telefonen adskillig større, og man fikk et bedre tak på den. På N86 8MP står tyngden i et misforhold til størrelsen. De avrundene hjeørnene og den glatte metallkanten rundt gjør ikke saken bedre. Dette merker jeg spesielt når jeg skal plukke den opp fra bordet eller mobilveska. Må sørge for å gripe godt fatt i den, for at den ikke skal glippe ut av hendene. Det har vært nære på flere ganger.

 

 

EDIT:

 

I helga oppdaterte jeg firmwaren. Registrerte at det nå gikk fint å vise Nokia Maps i landskapsmodus.

 

Dessverre synes jeg ikke kamerabildene ble noe bedre. Har ikke prøvd videofunksjonen etter oppdatering, men den syntes jeg var bra i utgangspunktet.

 

Hadde ærlig talt forventet bedre foto fra dette superkameraet, uten at man må gå inn i innstillingene.

 

Denne telefonen markedsføres jo med fokus på kameraet, og det er ikke akkurat noen billig telefon.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hva er denne lydutjevneren Amobil snakker om?

Min har bare mulighet for Eq, Bassforsterker og Stereoutvidelse.

 

"Tam lyd

Det eneste vi syns er påfallende er at lyden i N86 er noe tam uten forsterking i lydutjevneren. Selv med langt bedre hodetelefoner enn de medfølgende virker bassen tam og lyden litt platt.

Lydutjevneren er på sin side faktisk veldig god, og sørger for å optimalisere lyden slik du måtte ønske" - Amobil

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...